Niets werkt nog!

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Help!

Mijn Toshiba laptop is blijkbaar besmet met spyware of een virus want niets werkt nog!
Besturingssysteem is Windows Vista Business.
Beveiliging is Norton Internet Security 2009.
Spywareblaster en Spybot S&D worden regelmatig geupdated.

In de taakbalk is rechtsonder (systeemvak) een pictogram bijgekomen dat Antivirus System Pro heet. Daar komen om de haverklap mededeling uit te voorschijn zoals;
'Infiltration Alert' ... Ik krijg waarschuwingsvensters met als titel 'Spyware Alert'. Je kan kiezen uit twee mogelijkheden: 'Activate Anitvirus System Pro' of 'Stay unprotected'.
Andere waarschuwingen hebben het over 'Security Warning' - Application can not be executed. The file .... .exe is infected. Do you want to activate you antivirus software now?' Ik heb deze venstertjes telkens weggeklikt door op Nee te klikken.

Pogingen om Spybot S&D te draaien leveren niets op. Het programma kan niet gestart worden door dezelfde foutmelding.
Configuratiescherm openen lukt ook niet meer. Taakbeheer openen ook al niet.
Norton Internet Security geeft geen meldingen van problemen.

Hoe krijg ik dit in orde?

Start een in veilige modus, en probeer eerst eens die zut te verwijderen.

Dan een volledige scan met je bestaande anrivirus/antsyspyware progamma.

Je hebt vermoedelijk geklikt op een verlijdelijke aanbieding zoals gratis anti etc.
Heb je dat gedaan, zijn de middelen erger dan de kwaal.

Veilige modus werkt niet

Opstarten in veilige modus lukt niet:
Wanneer de windows-bestanden geladen worden blijft het systeem hangen bij
\windows\system32\drivers\crcdisk.sys
Een ogenblik geduld ...
Dat staat nu al 10 minuten stil. Aan de lampjes te zien, is er geen schijfacitiviteit meer.

Veilige modus toch gestart

Geduld is een schone deugd...

Na wat wachten en het verwijderen van de usb-stick die de draadloze muis met de laptop verbindt, is het opstarten in veilige modus nu toch gelukt.

Ik doe eerst een scan met Norton Antivirus... kan wel even duren.

Scan met Norton Antivirus is voltooid. Niets gevonden.

Spybot S&D ook uitgevoerd. 3 problemen opgelost (registry entries)

Wat moet er nog gedaan worden?

Nog niet opgelost!

Heb intussen Malwarebytes Antimalware geinstalleerd en laten draaien in veilige modus: 1 probleem gevonden en opgelost maar als ik start in normale modus is dat stomme gedoe daar nog altijd. GRRRRR.
Op internet is al wat informatie over deze malware maar een goede oplossing is blijkbaar niet beschikbaar.

Ik heb mijn laptop nodig voor mijn werk maar op die manier kan ik natuurlijk niets doen.

Is er echt niemand die mij kan helpen a.u.b.????

Deïnstalleer alle progamma's die je gebruikt om het e.e.a. te verwijderen.

Aansluitend installeer je Microsoft Security Essentials.
http://www.microsoft.com/security_essentials/?mkt=en-us

Indien je een legale versie gebruikt, waar ik uiteraard van uit ga als je je machine voor je werk gebruikt mag je hem installeren. Illegaal lukt niet.
Laat hem een volledige scan doen (dat duurt even) en je zult zien, dat je al die andere progjes overbodig vindt.
Succes

Uiteraard is de software legaal. Heb nooit iets anders gebruikt.

De progs die ik gebruikte om spyware te verwijderen...
Dit is wat ik zoal staan heb:
spybot S&D
spywareblaster
CCleaner
Malwarebytes Antimalware
en uiteraard Norton Internetsecurity

Wat moet daarvan verwijderd worden?

Bedankt!
Het probleem schijnt opgelost te zijn. Na enkele scans met spybot S&D en Malwarebytes Antimalware is Antivirus System Pro verdwenen uit het systeemvak en er verschijnen ook geen boodschappen meer.

De tip om Microsoft Security Essentials te installeren zal ik nog even in beraad houden. Ik gebruik al jarenlang Norton Antivirus of Norton Internet Security en was daar altijd tevreden over. De upgrade voor versie 2010 ligt hier al klaar, ik heb daarvoor betaald ... het is zonde om dat zomaar te laten liggen.

Norton 2010 is prima. Net als MS's Security Essentials overigens, maar Norton is wel uitgebreider.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan