Nieuw 20mbit kpn abonnement traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin633

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Hallo,

Ik probeer het kort te houden:
Ik had 6mbit van planet. Overgestapt naar internetPlusBellen, 20mbit. Vandaag alles aangesloten. Nu is mijn internet trager. Interactieve tv werkt goed, telefoon ook en internet ook, maar dus te traag. Ik heb het ook geprobeerd door direct de modem in de meterkast aan te sluiten (dus ff zonder telefoon en televisie) om te kijken of het aan de bedrading lag, maar dit haalde niets uit.

Mijn vader had het officieel pas aangevraagd vanaf volgende week (ivm zijn vakantie), maar opeens was het pakket hier al. Het zal dus kunnen dat het nieuwe abonnement nog niet is ingegaan, maar: alles werkt gewoon, ook de tv en als ik naar de pagina van de modem ga, geeft hij ook aan dat ik een 20 mbit verbinding heb.

Het enige waar het volgens mij aan kan liggen, is de draad die direct uit de meterkast komt. In de handleiding staat dat ze aanraden de oranje meegeleverde draad te gebruiken hiervoor. Ik vind dit alleen nogal lastig en veel werk om te vervangen (kastje openschroeven, draad strippen, ieder los draadje vastschroeven), dus ik wil dit eigenlijk alleen doen als er een grote kans is dat het hier aan ligt.

Verder heb ik op het moment ook nog het oude abonnement, want de telefoon boven gaat ook over als ik naar de huistelefoon bel. Ik heb ergens iets gelezen over dat de lijn daardoor maar half wordt gebruikt, maar dat ging volgens mij ergens anders over.

Heeft iemand anders ervaring met de experia box van kpn (THOMSON SpeedTouch 780) of weet iemand waar het aan ligt? Ik zit 4 straten van de server vandaan en heb het zowel draadloos als bedraad getest.

Vast bedankt!
Martin

Ow, hier nog wat stats die mij weinig zeggen, gehaald uit de modempagina

DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:23:42

Modulatie: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 20.006

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 1,25 / 630,70

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 16,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 14,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.800 / 254

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 115 / 0

Ik denk dat de lijn nog gereset moet worden.
Ik heb al gezocht voor je maar kan het niet vinden maar het probleem is al vaker aan de orde geweest en telkens bleek dat ze de lijn nog moesten resetten, kan ook een andere naam hebben hoor.

ah..dat zal mooi zijn... dat het iig niet aan mij ligt. Enig idee hoe lang dat duurt? Of is dat iets om over te bellen? Hij ging net opeens wel aardig. 1,4mb/s..maar volgens mij moet het nog veel sneller kunnen. En het schommelt nog te veel

Bellen kan nooit geen kwaad, alleen moet je ze wel als vriend houdem.

Zij kunnen als je een goede mederwerker te pakken hebt dit in een paar tellen bekijken.

Dat ga ik binnenkort maar eens doen dan. Moet zowieso ff checken hoe het precies zit. Volgens mij heb ik nog 1 of 2 weken een dubbel abonnement. Zo werkt de telefoon boven terwijl beneden er naast ligt en staat op kpn.com bij mijn gegevens ook dat ik nog mijn oude planet abo heb..

Thnx voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan