"nieuw" autotekst is grijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

inge o

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
voor het invoegen van een autotekst in Word moet je (volgens microsoft) via 'invoegen' --> 'autotekst' --> en dan 'nieuw' aanklikken.

nu wil de zaak dat 'nieuw' bij mij grijs weergegeven is, dus niet aktief. ook met Alt + F3 gebeurt er niks.

hoe kan ik die 'nieuw' wel aktiveren? het kan toch niet dat die in mijn wordversie niet werkt?

Autotekst

Hoi,

Je moet ook niet op 'nieuw' klikken.
Je doet invoegen, dan klik je op autotekst en daarna moet je zelf je tekstfragment invoeren en die vervolgens toevoegen. Je aangemaakte tekst komt dan wel tevoorschijn bij de categorie 'standaard'. Ook dit moet je kunnen wijzigen, maar ik weet even niet hoe.
Ik hoop dat hiermee uit de voeten kunt. Succes.
Marianne

Hoi,

Je moet ook niet op 'nieuw' klikken.
Je doet invoegen, dan klik je op autotekst en daarna moet je zelf je tekstfragment invoeren en die vervolgens toevoegen. Je aangemaakte tekst komt dan wel tevoorschijn bij de categorie 'standaard'. Ook dit moet je kunnen wijzigen, maar ik weet even niet hoe.
Ik hoop dat hiermee uit de voeten kunt. Succes.
Marianne

in het frame waarin ik op die manier een autotekst kan toevoegen kan ik maar een heel kort tekstje kwijt (enkele woorden), ik had een adres willen toevoegen (met verschillende backspaces erin dus), en dat lukt niet zo :rolleyes: .

autotekst

Het handigst is om eerst in word de tekst te typen die je hebben wil, inclusief alle enters.
Je zorgt dat je het 'onderwaterteken' aan hebt staan. Dan selecteer je de tekst en kopieer je dit in het autotekstfragment wat je aan wilt maken.
Dan lijkt het te moeten gaan lukken.
Marianne

Het handigst is om eerst in word de tekst te typen die je hebben wil, inclusief alle enters.
Je zorgt dat je het 'onderwaterteken' aan hebt staan. Dan selecteer je de tekst en kopieer je dit in het autotekstfragment wat je aan wilt maken.
Dan lijkt het te moeten gaan lukken.
Marianne

euhh, wat is een 'onderwaterteken'?

heb het net geprobeerd, had 4 lijntjes in het adres gekopiëerd en enkel het eerste lijntje werd via toevoegen ook echt toegevoegd :( .

onderwaterteken

Staat in je werkbalk: weergeven of verbergen. het lijken twee verticale lijntjes met boven in de linker een zwart bolletje.
MARIANNE

Staat in je werkbalk: weergeven of verbergen. het lijken twee verticale lijntjes met boven in de linker een zwart bolletje.
MARIANNE

oh ja, dat ken ik, het symbool wat de enters aangeeft. maakt dat dan een verschil voor het kopiëren van die tekst of ik de enters zichtbaar maak of niet?

Weergeven/verbergen

Wat ik uit de helpfunctie begrijp, worden de enters niet meegepakt als je dat teken niet aan hebt staan.
Marianne

Het maakt niet uit of je de optie 'niet-afdrukbare tekens' aan of uit hebt staan.

Marianne gaf het verder goed weer.
Je typt je tekst in Word, selecteert die en gaat daarna naar Invoegen>autotekst > autotekst.
In het veld boven zie je alleen de eerste regel, in het voorbeeldblokje de gehele tekst. Kies toevoegen.

Als je nu Extra>autotekst > standaard bekijkt zie je daar de eerste regel. Klik je die aan dan wordt de gehele tekst in je document gezet (alle regels).

Het maakt niet uit of je de optie 'niet-afdrukbare tekens' aan of uit hebt staan.

Marianne gaf het verder goed weer.
Je typt je tekst in Word, selecteert die en gaat daarna naar Invoegen>autotekst > autotekst.
In het veld boven zie je alleen de eerste regel, in het voorbeeldblokje de gehele tekst. Kies toevoegen.

Als je nu Extra>autotekst > standaard bekijkt zie je daar de eerste regel. Klik je die aan dan wordt de gehele tekst in je document gezet (alle regels).

heb ik dus net zo geprobeerd, maar nee hoor, zowel in het voorbeeldblok als bij gebruik in een mail blijft hij alleen de eerste regel weergeven :confused: .

Hmm, vreemd.

Je hebt alle gewenste tekstregels geselecteerd voor je naar autotekst ging? Alle regels waren blauwe achtergrond met witte tekst? Ja natuurlijk, anders schreef je dit niet, sorry.

Maar ik begrijp niet wat er dan mis is, heb het zojuist nogmaals bij mij geprobeerd. En dan werkt het zoals beschreven.
Welke versie van Word gebruik je? Onder 2000 t/m 2003/XP weet ik dat het werkt. Onder Vista/2007 kan het best anders zijn, het duurt nog minstens twee jaar voordat dat betrouwbare prorgammatuur wordt en ik heb me daar nog niet aan gewaagd, dus het zou kunnen dat deze functie in '2007' om zeep is gebracht. Of dat het een klein beetje anders moet worden gedaan.

Microsoft is een ster in het uitbrengen van nieuwe versies die weinig functionaliteit toevoegen aan het bestaande programma, maar wel zodanig afwijken van de vorige versie dat het lijkt of ze iets nieuws gemaakt hebben.

Hmm, vreemd.

Je hebt alle gewenste tekstregels geselecteerd voor je naar autotekst ging? Alle regels waren blauwe achtergrond met witte tekst? Ja natuurlijk, anders schreef je dit niet, sorry.

Maar ik begrijp niet wat er dan mis is, heb het zojuist nogmaals bij mij geprobeerd. En dan werkt het zoals beschreven.
Welke versie van Word gebruik je? Onder 2000 t/m 2003/XP weet ik dat het werkt. Onder Vista/2007 kan het best anders zijn, het duurt nog minstens twee jaar voordat dat betrouwbare prorgammatuur wordt en ik heb me daar nog niet aan gewaagd, dus het zou kunnen dat deze functie in '2007' om zeep is gebracht. Of dat het een klein beetje anders moet worden gedaan.

Microsoft is een ster in het uitbrengen van nieuwe versies die weinig functionaliteit toevoegen aan het bestaande programma, maar wel zodanig afwijken van de vorige versie dat het lijkt of ze iets nieuws gemaakt hebben.

ik heb een 2003 XP, dus sla me dood waarom het hier niet werkt. en ja, alle tekst was geselecteerd - het 'gewone' plakken ging niet, dat moest ik met 'control V' doen, maar dat kan zou ik zo denken ook het verschil niet maken.....

heb ik weer :rolleyes: (mijn computer doet wel vaker dingen die niemand kan verklaren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan