Nieuw Beeldscherm Full HD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelvliet

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2010
Hallo,
Ik zit erover na te denken om een nieuw beeldscherm te kopen (Weet nog niet wat voor merk, maar wel Full HD 1920x1080p)
Op dit moment heb ik een merkloos schermpje (Flatscreen) met de max resolutie 1280x1024. Wat ik vooral met het scherm wil doen is gamen. Nu speel ik (met m'n oude scherm) GTA IV op de hoogste settings, met (bijna) geen lag. Ook spellen als Just Cause 2 speel ik op de hoogste settings. Nu is mijn vraag: Als ik een Full HD scherm koop, gaan dan m'n 'game performance' erg omlaag?
Mijn systeem:
AMD Athlon 64 X2 4600+
3GB RAM
Palit nVidia GTX260 Sonic Edition 896MB
2x 250GB (Komt waarschijnlijk nog 1TB bij:P)
500W Nesteq voeding (A-merk volgens Helpmij :o)
Er is niks overgeclock ;)
Mvg,
Marcel

Hallo Marcel

Je bedoeld of je videokaart de resolutie kan trekken.
Kijk eens naar wat reviews over je videokaart en vergelijk ze met elkaar en beslis of het acceptabel voor je is.
De monitor is niks anders dan een weergave apparaat en heeft helemaal niks te maken met de prestaties van je pc.
And never the less, de game prestaties zijn niet alleen afhangkelijk van je videokaart.

Hoi,
Eigenlijk bedoel ik of het aantal FPS erg omlaag gaat. Want ik heb ooit is gelezen dat als je een game afspeeld in een grote resolutie, het meer 'CPU-werk' word dan 'Videokaart-werk'. En dat wil ik eigenlijk niet, want mijn videokaart is aanzienlijk beter dan mijn CPU.
Mvg,
Marcel

Hoi Marcel.

Dat had ik ook wel door hoor dat het je om frame rate ging.
Daarom zei ook dat je naar wat reviews over je videokaart moest gaan kijken en ze met elkaar vergelijken.
We hebben het dus echt wel over de gpu en niet over de cpu.
En dat zijn inderdaad flinke proccesor'tjes die dingen worden niet voor niks heet en hebben ook meestal een beter geheugen dan het systeem zelf.
Als je benchmarks in de reviews met elkaar vergelijk zul merken dat uitslagen nooit het zelfde zijn vandaar die opmerking dat de game prestaties niet alleen afhangkelijk is van je videokaart.
En kan je dus ook niet zoiets gaan zeggen als je verlies 30 frames per second.
Maar buiten dat alles waarom zou je niet overgaan naar een full hd monitor ?
Je kan altijd de resolutie weer lager zeten 1920x1080p is niet verplicht bij een full hd monitor.

Dat is wel waar, maar als ik op een Full HD monitor ga gamen op een lagere resolutie, dan worden de graphics wel lelijker, en dat wil ik eigenlijk niet.
Maar als ik je goed begrijp, zou jij zeggen: Doen, zoveel kán het er niet op achteruit gaan?
Mvg

Goed mijn systeem
asus P5B dlx
cpu: E6600 core 2 duo 2,4GHZ
gpu: ATI radeon HD 4870 ,512MB
Geheugen: 6 GIG ddr2 pc2 6400
BIOS is handmatig ingesteld
HD's: 2 x WD black 640GIG sata2 in raid 0 ,1 x WD 640GIG sata2 ,2 x WD 160GIG sata1 ,1 x Maxtor 200GIG sata1 ,en 2 externe 360 en 160GIG.
550W coolermaster realpower
Geluidskaart: Auzentech X-Fi home theater HD
Speakers: camebridge soundworks DDT
Windozen: XP pro servicepack 3, Win7 pro, op raid 40 en 60GIG partitie
Linux: ubuntu 10.4
Monitor: samsung P2450H resolutie 1920x1080p

De monitor is pas iets van 2 maanden in bezit en de game om net zo'n vraag als die van jou uit te testen was race driver GRID van de Codemasters.
Maak van de games altijd een iso om ze in een virtual dvd te laten draaien en de iso's staan op 1 x WD640 sata2 in verband met de leeskop
De game's worden geinstalleerd op een eigen partitie van de raid 0 de gamedisk die buiten de anti-virus scanner word gehouden.

Gespeeld onder XP en Windows 7
Om uit te testen is er overgeclockt tot 520x7 =3640MHZ
Game setting op high en very high en daarna getweakt
Moeilijkheids nivo de op 1 hoogste (ben even de naam kwijt)
Resolutie natuurlijk full hd

Zonder over overclock draai hij goed en met name in formule 3 races vind ik het terring hard gaan.

Zocht je meschien naar zo'n eigen ervaring.
Durf niet te zeggen of het bij jou is.
Oblivion heb maar heel kort gespeeld en die draai met alles op max voor zover uitstekend.
Het eerste wat me opviel aan die monitor is een geweldig mooi beeld met name met films in hd

videokaart

als het goed is zou je dat wel kunnen doen wat je dan wel eventjes moet kijken of ie
1. compatible is met HDMI (ik neem aan dat je dat gaat gebrijken)
2.dat die tv/beeldscherm het ondersteund

ik heb er een beetje verstand van dus als het goed is moet het kunnen ja ;P

veel succes: John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan