Nieuw beeldscherm laptop werkt maar half.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lacey1970

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2014
De half jaar oude laptop van mijn dochter, heeft na breuk een nieuw beeldscherm gekregen. Het betreft een Dell E6530, die draait op Windows 8. Als de laptop opstart, zie je wel het Dell logo verschijnen maar daarna het bureaublad niet. Er is wel een beetje licht zichtbaar maar er is niets van het bureaublad waar te nemen. Het bureaublad is wel zichtbaar op een externe monitor. Na met de reparateur gesproken te hebben besloten tot het herstellen naar de fabrieksinstellingen. Dat hele proces, van het verloop in procenten, was zichtbaar op de laptop, wat volgens de reparateur zou betekenen dat het scherm in orde was. Toen het proces klaar was, u begrijpt het al, weer geen beeld. Het Dell logo en het voorgangsproces zijn zichtbaar in reguliere witte letters. Uiteraard moet ik de laptop terug sturen, er zit nog dikke garantie op en hij is verzekerd. Maar ik kan niet uitstaan dat ik het zelf niet heb op kunnen lossen en dat een aantal van mijn dochters studie projecten zijn verdwenen. Iemand nog een idee voordat ik hem weer opstuur ? Bij voorbaat dank.

Gewoon opsturen. Waarschijnlijk zit het probleem in de hoge resolutie van de desktop. Je kunt voor de lol eens proberen de resolutie van je desktop naar minimum te verlagen. High frequency problemen zijn bijna altijd hardware gerelateerd en zou ik zelf niet aan prutsen.

Er zijn programma's als get data back ntsf die je zou kunnen proberen te bemachtigen. Hier is veel mee terug te halen, maar natuurlijk niet iets wat overschreven is.
Jammer dat M$ niet geweldig omspringt met data. Je zou een tweede partitie moeten maken en daar al je data op zetten.
Dan kun je met C: doen en laten wat je wilt, de data op d: blijven gewoon behouden.
Dit voor als je hem gerepareerd terug hebt.
De kans dat ze wat aan de harde schijf doen is niet zo groot.

Je kunt de harde schijf er ook even uit halen en aan een andere computer hangen en nu al proberen de data te redden, als dat nog gaat.
Daarna schijf weer terug platsen en opsturen. Dit doet geen afbreuk aan je garantie.
Als je niet weet hoe dat moet, vraag eens in je omgeving, misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft.

succes ermee.

Gewoon opsturen. Waarschijnlijk zit het probleem in de hoge resolutie van de desktop. Je kunt voor de lol eens proberen de resolutie van je desktop naar minimum te verlagen. High frequency problemen zijn bijna altijd hardware gerelateerd en zou ik zelf niet aan prutsen.

Dank je wel voor je reactie. Heb de laptop inderdaad maar opgestuurd. Betreft waarschijnlijk een defecte grafische kaart :(

Er zijn programma's als get data back ntsf die je zou kunnen proberen te bemachtigen. Hier is veel mee terug te halen, maar natuurlijk niet iets wat overschreven is.
Jammer dat M$ niet geweldig omspringt met data. Je zou een tweede partitie moeten maken en daar al je data op zetten.
Dan kun je met C: doen en laten wat je wilt, de data op d: blijven gewoon behouden.
Dit voor als je hem gerepareerd terug hebt.
De kans dat ze wat aan de harde schijf doen is niet zo groot.

Je kunt de harde schijf er ook even uit halen en aan een andere computer hangen en nu al proberen de data te redden, als dat nog gaat.
Daarna schijf weer terug platsen en opsturen. Dit doet geen afbreuk aan je garantie.
Als je niet weet hoe dat moet, vraag eens in je omgeving, misschien is er iemand die daar ervaring mee heeft.

succes ermee.

Dank je wel voor je reactie ! Laptop opgestuurd, straks maar eens kijken wat er nog te redden valt.

Ik zou het interessant vinden als je laptop terug is je wat kunt vertellen over:
-hoe het met je data gesteld is
-hoe snel het gedaan is
-is hij naar Dell?
-hoe tevreden je over hele procedure je bent.
-zijn er nog kosten aan verbonden geweest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan