• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nieuw beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Voor ons bedrijfje doe ik de administratie in Excel.
De offertes en facturen maak ik vanuit Excel, maar dan als pdf.

Nu heb ik een ander beeldscherm gekocht (omdat de vorige nogal ging flikkeren).
Tot mijn grote schrik ziet mijn pdf factuur er geheel anders uit! Vooral de hoogteverhouding is nogal afwijkend van wat ik gewend was om te zien.

Hoe kan ik dit probleem op een eenvoudige manier verhelpen?
Als het om een enkele factuur zou gaan, dan is het niet zoveel werk om Excel-blad aan te passen (regelhoogtes vergroten). Maar het gaat om honderden offertes, facturen en andere bestanden.

Dus iedereen moet hetzelfde beeldscherm kopen en dezelfde instellingen gebruiken? Beetje rare vraag.

Hoi Henk,

PDF staat voor Portable Document File, een standaard dus. Hierdoor moet elke PDF er, op elke printer met dezelfde papier/maat verhoudingen er hetzelfde uitzien.
Op je scherm kan dit iets anders zijn, als je aan het document gaat sleutelen om het er op je scherm beter uit te laten zien, dan gaat het op de printer fout.
Kijk dus goed naar je schermverhoudingen 21:9 of 21:10 misschien zelfs 4:3, heb je een 4K of UHD. Zijn je beeldschermdrivers up to date met je nieuwe scherm.
Zoveel vragen............ maar het blijft een feit dat een PDF er eigenlijk altijd hetzelfde uit moet zien.......

Groeten,
Frits

Dankjewel voor je antwoord, Frits!

Als ik je goed begrijp, dan zullen de pdf's er weer hetzefde uitzien als met het oude beeldscherm, als voor dezelfde instellingen wordt gekozen.

Waar kan ik deze instellingen precies vinden?
Het is natuurlijk mogelijk om het oude beeldscherm weer aan te sluiten om de instellingen te bekijken. Deze kan ik daarna kopiëren naar het nieuwe beeldscherm.

Maakt het nog uit, dat ik twee beeldschermen heb?
De nieuwe beeldschermen zijn allebei Acer X223w.
De oude beeldschermen waren niet gelijk. De ene is een Acer V226HQL en de andere een BenQ ET-0026-8.

Volgens mij heeft het eerder te maken met de verhoudingen. Als je twee identieke grote beeldschermen van bv 28 inch dan zou het bij een gelijke resolutie hetzelfde moeten zijn. Wie beheert het beeldscherm? Windows of de videokaart? Ik moet naar de videokaartinstellingen. Typ eens beeldscherm in het zoekvak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan