Nieuw bios minimaliseert opstarttijden !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou heel fraai zijn als dat idd. zo blijkt te zijn.
Ik zet er echter mogelijk wat vraagtekens bij.
Als voorbeeld wellicht mijn huidige Vista opstart. Die start in zo'n 1.45 minuut en dan stáát het buroblad er in volle glorie met alle pictogrammen, maar daarmee ben ik er nog niet. In de 15 tot 30 seconden daarná start mijn virusscanner en andere (onzichtbare) software. Als ik bijvoorbeeld Outlook of IE dubbelklik op het buroblad na 1.45 minuut, dan starten deze nog niet. Pas als ook de 'onzichtbare' software is gestart (in de daarop volgende 15 tot 30 seconden), worden ook die geopend.
Het openen van Outlook en IE is voor mij het sein dat de machine 100% gebruiksklaar is en niet het verschijnen van het buroblad.

Ik ben dus idd. echt benieuwd of ook alle 'randsoftware' in die supersnelle tijd is gestart. Het zou zacht gezegd, 'geweldig zijn' als dat zo is.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Pasja: draai jij al met een SSD of boot je van een " normale" HDD ?

Greetz,

Harry.

Normale hdd's. (Nou ja, normaal: 2 WD raptors van 10.000 RPM, 150 gig elk, in Raid 0)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, da's toch ook niet misselijk.......

Ik zit vooral de laatste tijd veel in biossen om die aan te passen, maar ik heb niet het flauwste idee hoe ze dit voor elkaar krijgen...

Ik blijf het in elk geval volgen.

Greetz,

Harry.

Ik heb in mijn eigen bios gelezen dat de Raid "check" een 'delay' kent van 30 seconden. Deze kan ik veranderen naar 0, ik durf het alleen niet omdat ik er geen flauw benul van heb wat er dan niet gebeurt..................

Hoi !

Ik zou es proberen die tijd steeds wat kleiner te maken, bijv. van 30 naar 25 sec. en kijken wat er gebeurt.

Je kunt altijd weer terug, toch.

Greetz,

Harry.

Is waar, maar ik heb in de pas 24 maanden dat de pc oud is, allebei de Raptors al een keer naar de kl**ten gehad. De laatste nog maar enkele weken geleden. De monteur (garantie aan huis 3 jaar lang) was zo aardig om 2 nieuwe Raptors mee te brengen..............

Tel daarbij op dat wanneer ik thuiskom van het werk of in het weekend 's-morgens opsta, ik toch een plasje moet doen / drinken moet inschenken / vrouw + hond begroeten, dus die 2,5 minuten dat het duurt boeien mij persoonlijk niet echt.

Voor laptopbezitters die even snel willen mailen of internetten, kan ik mij héél goed voorstellen dat 2,5 minuut een eeuwigheid duurt.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, dan zou ik ook voorzichtig worden...

Zelf al nagedacht over een SDD i.p.v. de Raptors ?

Zal in geld niet veel uitmaken.

Is in elk geval een stuk minder kwetsbaar, en Win 7 is er al op aangepast.

D.w.z. als je van een SSD draait zijn defragmentatie, schijfopruiming, prefetch etc. automatisch uitgeschakeld.

Oudere OS van Microsoft zouden niet/minder geschikt zijn om van SSD te draaien, dit in tegenstelling tot Linux.

Greetz,

Harry.

Ja, da's idd. een optie, alleen heb ik nog 11 maanden 100% systeemgarantie dus zou ik een dief van mijn eigen portemonnee zijn om nu hardware te gaan vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan