NIEUW bord data

Status
Niet open voor verdere reacties.

xienix

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Hallo heren en dames,

Ik heb de volgende vraag:
Ik had een Intel D975XBX moederbord deze is weg en heb nu een D975XBX2 moederbord.
Op mijn vorige bord had ik 2x Maxtor 250GB Daimondmax 10 schijven hangen,
De informatie die op deze schijven staan zou ik willen behouden op mijn nieuwe bord.

Is het mogelijk dat als ik een BIOS update uitvoer op mijn nieuwe bord daarbij de drivers installeer, dat deze de schijven automatisch herkent?

Ik dacht dat namelijk omdat de borden identiek zijn en daarom de chipset op het bord de schijven wel zou herkennen.

ik hoop dat iemand mij een mooi antwoord op kan geven.

X

Je kan gewoon het moederbord monteren en alles erop aansluiten zoals het hoort.

Windows zal gewoon zonder problemen doorstarten, daar het verschil tussen je oude en nieuwe moederbord erg klein is.

Waarom zou je trouwens het BIOS willen updaten?

moet er wel aan toevoegen als het om xp gaat dat je toch op nieuw moet activeren.
de nummers zijn namelijk anders van de hardware :rolleyes:

Hoe bedoel je opnieuw activeren? mijn hardware is ongewijzigd, alleen het moederbord is "anders". :(

Als ik mijn bord binnen krijg, wat zou ik dan concreet moeten uitvoeren.:D

Ik dacht dat je je moederbord altijd moest updaten? Daar is immers een update voor bedoeld toch?:thumb:

Ik zelf had namelijk Windows XP Professional geinstalleerd op mijn PC, alle drivers die ik nodig heb staan er ook allemaal op, en natuurlijk de informatie die ik echt nodig heb.
Maar ik ben bang dat hij het niet zal herkennen omdat ik de schijven in een RAID 0 configuratie had staan. Later hoorde ik van iemand dat dat niet zoveel uitmaakt omdat het een chip is op je moederbord (silicon) die de schijven aanstuurt dmv drivers.

Niet veel later hoorde ik weer (van een shop) dat je alles opnieuw moet installeren omdat als je het weer in RAID 0 wilt zetten hij vraagt om de schijven te formatteren.
Ik had hem weer verteld dat het ging om alle bestaande hardware die ik al had, dat alleen het moederbord was veranderd, dus van D975XBX naar D975XBX2, deze zijn identiek.
Volgens deze persoon maakte dat niet uit moest gewoon geformatteerd worden:eek: .:confused: :(

Maar als ik jullie zo begrijp is dat dus helemaal niet nodig:D :thumb: :thumb:

Nee, is niet nodig nee. Met zulke minimale verschillen doet XP niet moeilijk.

Je spreekt in je posting van een RAID 0. Hier moet je enkel oppassen dat je de drives in de jjuiste volgorde terug aan de Raid-controller hangt, dus drive 0 als 0, één als één, anders zijn je gegevens toch nog naar de eeuwige jachtveleden.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan