Nieuw Canon printer Mp280 model niet gedetecteerd ....help?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizz2801

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2012
Kan iemand mij helpen? :o
Ik snap er nietssss van. Waarschijnlijk kan ik gerekend worden tot een beginner.
Deze printer heb ik net nieuw gekocht en wilde deze installeren op mijn laptop, maar ik krijg: de printer is niet gedetecteerd. controleer de verbindingen.
Mijn laptop geeft ook aan dat een van de USB apparaten die is aangesloten een storing geeft (waarschijnlijk de printer verbonden met de USB-kabel?)
Mijn ouders hebben een computer met een printer die zij ook niet geïnstalleerd krijgen. Zij hebben hetzelfde probleem, terwijl de printer het hiervoor wel heeft gedaan. Pas nadat wij een nieuwe router hebben gekocht deden de printers het niet meer. Kan dit kloppen?

Is er iemand met verstand van computers die het aan een beginneling durft en wil uitleggen?:rolleyes:

Ik heb die printer niet, maar heb je de handleiding doorgenomen?

Handleiding staat hier
Voor gebruik van de printer in MAC OSx: hier

Ik zie overigens geen verband met de aanschaf van de nieuwe router, tenzij je bedoelt dat de printer(s) over het netwerk gebruikt wordt/worden (dus vanaf pc/laptop1 naar printer die aangesloten is op pc/laptop2 en vice versa).

Tijs.

Hoi Lizz,
Als je in je router inloggen kan, moet je controleren onder tabblad > Draadloos > MACFilter
of deze functie 'aan' of 'uit' staat. Deze moet je uitschakelen en dan je printer installeren.
Bij installatie sluit printer met USB kabel aan de laptop, UTP kabel aan je router en verder aan
de stroom en kies optie ‘Printer aan netwerk aangesloten’.
Succes...

Laatst bewerkt:
@mieral: Dit apparaat kan niet rechtstreeks op het netwerk worden aangesloten (zie handleiding).
Vandaar dat ik sprak over delen op de computer waar dit apparaat op is aangesloten als de enige manier om hem 'netwerkgeschikt' te maken.

Evt. zou het ook nog kunnen zijn dat de printer via een printerserver-kastje aan het netwerk aangesloten is.

Die optie "Printer aan netwerk aansluiten" heb ik nog nooit van gehoord. Komt dat vanuit Windows omhoog? Of staat dat in de printer(-driver) instellingen?

Tijs.

@dnties: sorry, ik heb niet goed gelezen
deze printer werkt alleen met USB geen WiFi of LAN verbinding,
en installatie van de printer heeft niets te maken met router en
netwerk, moet je gewoon driver en andere software goed installeren.
Zo als je zei het is wel andere manier om hem aan netwerk aan te sluiten.

Groetjes...

Laatst bewerkt:
Voor (hopelijk) oplossen van hardware(-herkenings)problemen (probeer ze allebei uit, indien nodig):
link1
link2

Hopelijk helpt het wat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan