Nieuw DVD-Rw station wordt niet gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Hallo,
Heb pas een oude DVD lezer vervangen door een nieuwe Lite-On DvD Rw station en aangesloten op dezelfde kabels,er zat geen driver bij want dat was vlgs. verkoper niet nodig met XP-pro.

Toch doet ie het niet,ik krijg wel een koppeling op bureaublad,soms lukt "uitwerpen" maar lezen of schrijven doet ie niets en bij het drukken op het knopje gebeurt er soms niets,dan weer wel,heel raar........

In Everest,BelArc adv. of Windows app.beheer staat ie niet vermeld.
Wat kan ik verder nog proberen ?
Er is een Power DvD5 en Nero suite6 bijgeleverd en op de laatste staat alleen een DOS en Win98 driver op
:(
 
Ik denk dat je master/slave regeling niet goed is, met 2 apparaten op 1 ide kabel moet een van de twee slave cq master zijn. Controleer de jumpers aan de achterzijde van de apparaten

succes
 
Happyhippie zei:
Hallo,
Heb pas een oude DVD lezer vervangen door een nieuwe Lite-On DvD Rw station en aangesloten op dezelfde kabels,er zat geen driver bij want dat was vlgs. verkoper niet nodig met XP-pro.

Toch doet ie het niet,ik krijg wel een koppeling op bureaublad,soms lukt "uitwerpen" maar lezen of schrijven doet ie niets en bij het drukken op het knopje gebeurt er soms niets,dan weer wel,heel raar........

In Everest,BelArc adv. of Windows app.beheer staat ie niet vermeld.
Wat kan ik verder nog proberen ?
Er is een Power DvD5 en Nero suite6 bijgeleverd en op de laatste staat alleen een DOS en Win98 driver op
:(


jumper op de goede plek?
en een driver is idd niet nodig!!
kabel op de juiste manier aangelsloten ?
 
Ok,opgelost het was dus wel degelijk de jumper,had ik wat alerter geweest had ik de vraag niet moeten stellen,ach ik wordt ook al een dagje ouder hoor......
Tnx
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan