• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw Excel-document op W10 en problemen op W11

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Dat open ik op W11 en ja hoor zou onveilig zijn omdat het koppelingen bevat. Bijwerken ja of nee? Gekozen voor Niet bijwerken! Wat is het beste. Keuze is mij totaal onduidelijk want waar gaat dit over? Ik heb geen 'koppelingen' naar bestanden of externe bestanden. Nu zie ik dat het betrekking op kan hebben. =@'C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART\Toolkit.xlam'!ShowF(C10)
Toolkit.xlam staat natuurlijk op de oude pc. Wat moet er gebeuren en wat is de locatie in W11.

edit
Heb nu Toolkit in de root van W11C gezet en PERSONAL in W11C-Program Files-Microsoft Office-root-Office16-XLSTART

Hoe nu verder?

edit
na het bovenstaande uitgevoerd te hebben werkt ShowF() niet.

Laatst bewerkt:
De plaats waar je Toolkit.xlam
moet plaatsen:

CSS:
C:\Users\Username\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART\

of check met:

CSS:
Sub M_snb()
   MsgBox Application.StartupPath
End Sub

Bedankt. ShowF() werkt weer. Wat is dan het bestand PERSONAL en waar moet die staan?

Personal.xlsb is het algemene sjabloon waarin je op te nemen macro's kunt opslaan en overigens alle macro's kunt zetten die voor alle nieuwe en bestaande Excel-bestanden toegankelijk moeten zijn.
Als personal.xlsb niet betaat, wordt die bij de opname van de eerste macro aangemaakt in de Application.Startuppath directory.

en PERSONAL in W11C-Program Files-Microsoft Office-root-Office16-XLSTART
Daar staat die dus en onder Ontwikkelaars/VBA is die ook te vinden. Dan zal het wel goed zijn. Het bestand komt van de oude pc W10 Excel 2007 naar W11 Excel 2021 Pro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan