nieuw form?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh94

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
104
hallo iedereen,

Ik ben een game aan et maken. Nu wil ik een leeg form openen, maar ik wil dat dit niet in een nieuw venster word geopend maar in het form dat ik al geopend heb...... (duidelijk???:confused::confused:)

Doei Bart Hoogmoed

www.BCTonline.nl

khat nog een vraagje,
hoe stel je in dat (als het form geladen is) een media playertje automatisch gaat spelen. of kan je ook gwn een achtergrond muziek instellen?
 
Laatst bewerkt:
Nu wil ik een leeg form openen, maar ik wil dat dit niet in een nieuw venster word geopend maar in het form dat ik al geopend heb......

Wellicht bedoel je een MDI form? Anders is dat toch echt niet mogelijk hoor, het is niet zo dat een form window als een browser werkt.
Wat je natuurlijk wel kan doen is een nieuw form de coordinaten van het oude form geven en dan het oude onzichtbaar maken..
 
dus dit is niet mogelijk in een gewoon windows form? want mijn probleem is dan met het opslaan van de game dat alle forms appart opgeslagen worden. weet u misschien hoe ik mijn game zo opsla dat ik het later weer kan laden waar ik gebleven was?

Bij voorbaat dank,

Bart Hoogmoed
 
Laatst bewerkt:
Ik weet natuurlijk niet hoe je je spel opgebouwd hebt, ik vermoed dat je bedoelt dat je verschillende levels op één form wilt doen of zo? En dan wilt opslaan welk level?
Als je meerdere Forms nodig hebt kun je natuurlijk altijd de naam van het 'actieve' form in het register, een .txt file of een database opslaan.
 
ik hep een basketball manager spel en wat ik wil is dat je niet als ik op een button klik er dan steeds een nieuw forum word geopend..... nu stel ik dus in bij een button bijvoorbeeld forum2.show . maar kan je niet zo instellen dat de gegevens die op form 2 staan niet in een nieuw form worden geopend maar in het openstaand form worden ingevoerd? zo ja hoe dan.
weet miss ook iemand hoe ik mijn game zo opsla dat ik hem later weer kan laden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan