Nieuw Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

zaiin

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2012
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe Gaming PC te bouwen. Wil graag medium/high kunnen spelen. Ik heb het een en al wat opgezocht en kwam uit op: http://pcpartpicker.com/p/ZV7Jzy
CPU koeler en PSU heb ik al van mijn huidig systeem, dit zal geen problemen moeten veroorzaken neem ik aan? Monitor, toetsenbord/muis, speakers, Windows OS heb ik ook.

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!:d

Ziet er allemaal goed en passend uit.

@whittey : ik klikte door op het Asus plankje in de eerste link en daarna links in beeld op 'compatible memory' en volgens die site zou het passen (mem staat op de 4e rij).

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar je zegt de cpukoeler en de psu van je huidige systeem te gebruiken, die bestel je nu wel mee. Scheelt 118 dollar.
Omruilen voor een SSD voor je OS en je bent er.

@gast0225: Ah, ik zie het, in dat geval heb ik (behalve de SSD) niets toe te voegen .. (Wel vreemd dat het dan niet in de QVL staat)
Overigens wél handig dat men aangeeft welke modules er bij passen, ik zie die optie in de NLwebshops (nog) niet ..

Toch ga ik (bij nader inzien) met jou mee v.w.b. de qvl : enige voorzichtigheid is misschien ook wel aan te bevelen? Zo'n website, niet zijnde die van Asus zelf, zou heel goed / sneller een foutje kunnen maken en als je online RAM modules koopt dan zou het wel eens 'zuur' kunnen zijn als je ze niet kunt retourneren wanneer ze toch niet compatible blijken te zijn. Daarom, zaiin, vertrouw meer op de Asus website zelf dan op die van de webwinkel v.w.b. de qvl.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit, maar je zegt de cpukoeler en de psu van je huidige systeem te gebruiken, die bestel je nu wel mee. Scheelt 118 dollar.
Omruilen voor een SSD voor je OS en je bent er.

Ja klopt, was meer om te laten zien dat ik deze twee producten dus al hebt. SSD zal ik zeker ook aanschaffen!

Toch ga ik (bij nader inzien) met jou mee v.w.b. de qvl : enige voorzichtigheid is misschien ook wel aan te bevelen? Zo'n website, niet zijnde die van Asus zelf, zou heel goed / sneller een foutje kunnen maken en als je online RAM modules koopt dan zou het wel eens 'zuur' kunnen zijn als je ze niet kunt retourneren wanneer ze toch niet compatible blijken te zijn. Daarom, zaiin, vertrouw meer op de Asus website zelf dan op die van de webwinkel v.w.b. de qvl.

Bedoel je dit lijstje? Ik zie die RAM sticks er niet bij staan, of ik kijk verkeerd.. http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb...60216.pdf?_ga=1.178675938.79683960.1463430495

Dat is precies wat bedoeld wordt.
In de handleiding van het betreffende moederbord staat een zgn. QVL-lijst met geheugenmodules die zeker werken.
Je kunt beter op die lijst vertrouwen dan op een lijst van een onderdelen-verkoper.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb een ander setje geheugen gekozen die ook voor komt in de QVL-lijst van Asus. Zie hier mijn geupdate lijstje: http://pcpartpicker.com/p/K34fMp

Heb de videokaart eruit gehaald, ik ga denk ik toch maar even wachten tot de GTX 1080 uitkomt en kijken hoe de reviews en benchmarks zijn.

Niet om paniek te zaaien, maar ook de qvl van de fabrikant Asus is niet altijd zaligmakend (zo heb ik uit eigen ervaring mogen ondervinden)
Jaaaaaren geleden (begin van het XP tijdperk) heb ik bij Alternate in de configurator een complete desktop samengesteld en daarna laten bouwen door Alternate. Het door mij gekozen geheugen stond op de qvl van Asus.

1 dag voordat de machine zou worden afgeleverd werd ik door de technische dienst van Alternate gebeld met de vraag of ik genoegen wilde nemen met een ander merk geheugen. Zij kregen het op de qvl lijst staande geheugen NIET aan de gang op mijn splinternieuwe machine. Het zou natuurlijk kunnen dat de TD van Alternate niet deskundig genoeg was, maar als je als TD dagelijks machines assembleert waag ik dat toch een beetje te betwijfelen.

Tja.........

Laatst bewerkt:
Hmm dat is inderdaad wel wat vreemd. Maar goed ik ga er gewoon vanuit dat de gekozen geheugen sticks die ik nu gekozen hebt het gewoon zal doen. Zijn de door mij gekozen geheugen sticks prima? Of raad je wat anders aan.

Op de vraag : ja / nee kwaliteit van geheugenreepjes heb ik helaas geen goed antwoord voor je, ik heb mij er nooit in verdiept en dan zou ik dus nu uitgebreid moeten gaan Googlen op dit type van Corsair, maar dat kan jij net zo goed als ik .......

Wat eventuele compatibileitsproblemen betreft zit je met dit geheugen natuurlijk 'gebeiteld'. Als er onverhoopt een probleem zou zijn, dan is het simpel verwijzen naar de qvl van Asus en ik ben ervan overtuigd dat de webwinkel en / of Asus jou dan 'schadeloos' zullen stellen, i.c. werkend geheugen gaan leveren zonder dat jij daarvan gaat 'zweten'.

Heb het volgende aangescahft:

Intel i5 6600K
Asus Z170-PRO gaming MOBO
16 GB G-Skill DDR4 RAM 2666 MHZ
1 TB WD HDD
NZXT S340 case

Videokaart wacht ik nog even mee tot de prijzen wat gedaald zijn. Bedankt allemaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan