Naar mijn weten en mening is het niet de lichtjes enzo die het tot een game toetsenbord maken. Ik vind toetsenborden als de arctosa en de lycosa ook helemaal geen gamerstoetsenborden. Lichtjes zijn meer zodat je in het donker kan typen, dit is NIET alleen voor gamers.
Daarnaast doen macro toetsen het ook niet voor iedereen. Een fps gamer wil ook wel een gamebord maar die heeft geen macro toetsen nodig. Tuurlijk het is wel leuk maar het is niet het belangrijkst.
Het schermpje zie ik wel als een ding dat waarde toevoegt aan het toetsenbord. Zeker als je een setup hebt met 1 monitor. Ik heb er 2 dus ik heb het schermpje niet nodig.
Maar het allerbelangrijkste aan een gametoetsenbord vind ik de toetsen zelf. Hoe de toetsen voelen en hoe snel ze reageren. Zoek je een gamebord? koop er een met mechanische toetsen!!!!!!! deze reageren sneller, typen fijner (persoonlijke mening) en je kunt in principe oneindig veel knopjes indrukken zonder dat er één niet geregistreerd word.
Binnen mechanische toetsen zijn ook nog weer veel variaties aan keys. Over het algemeen word voor gamen cherry mx blue of mx black als beste gezien. Ik heb zelf mx red en deze typen echt geweldig.
Mechanische game toetsenborden zijn borden zoals:
- razer black widow series (black widow, black widow ultimate, black widow stealth, black widow ultimate stealth)
- corsair vengeance k90 (deze heb ik zelf)
Daarnaast blijft het eigen mening, maar ik zou als ik jou was zeker voor een mechanisch bord gaan. Deze borden starten al bij 70 euro maar gaan door tot 250-300 euro. Mijn bord heeft volgens mij 130 gekost, wat volgens mij best meevalt voor wat je ervoor krijgt.