Nieuw game toetsenbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spaxor

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2008
hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuw game toetsenbord.
De prijs maakt niet zo veel uit als deze maar wel in verhouding staat met wat je er voor krijgt.
Wat zouden jullie me aanbevelen?

mvg,

spaxor

tip: elk toetsenbord dat tegen een stootje kan is een gametoetsenbord...

ik heb een standaard normaal niet speciaal goedkoop toetsenbord en ik pwn er keihard mee :D

@nestles, nee.
Een gametoetsenbord is een speciale toetsenbord dat extra dingetjes heeft, zoals lichten erop of mooie look.

wat zijn de meerwaarden van dat ding:
- Bij sommige staat een schermpje met een paar info over je levens, game etc etc
- mooie look
- macrotoetsen zijn meer uit elkaar

@spaxor, wat ik je zou aanbevelen is een razer toetsenbord, wegens de mooie look en lichten :p

@spaxor ik heb zelf een razer arctosa dat is het instap model van razer voor e50,- bezit je deze al het is een zeer fijn toetsenbord om mee te werken.
Hij reageert heel snel speel er vooral bf3 en crysis2 mee en het reageert goed ook het bouw materiaal is zeer goed.
hij heeft ook speciale software erbij om macro's intestellen ook al gebruik ik dat niet.
voor 70,- heb je weer een model hoger met bijvoorbeeld verlichting onder de toetsen.
Je kan het beste kijken wat je budget is en kiezen wat je mooi vind.

Ik hou van Logitech spullen ......ben nog altijd op de 1ste generatie G15 aan't hijsen,heb nog altijd alle verf op de toetsen,en dit ding kan tegen een stootje...... :thumb:
Logitech
Als je daar een beetje rondzoekt op gaming toetsenborden,vindt je vast wat leuks.....

Bedankt voor de reacties, ik zat zelf inderdaad al een beetje te kijken naar, razer en logitech spullen.
Zon schermpje met lives left enzo erop is leuk. Maar kan je er ook de temperatuur en/of prestaties van je pc op zetten?
Dit heeft voor mij meer waarde, ook een paar usb ingangen in het keyboard zou leuk zijn. G toetsen is ook leuk maar hoeft niet.

Prijs maakt me niet zoveel zoals ik eerder al zei, als je er maar iets voor krijgt. Ikzelf zat te denken aan de Logitech G510 of de
Roccat isku. Maar roccat is nieuw voor mij en ik denk dat ze allebei iets te duur en flashy zijn.

mvg spaxor

Maar kan je er ook de temperatuur en/of prestaties van je pc op zetten?
Dit heeft voor mij meer waarde, ook een paar usb ingangen in het keyboard zou leuk zijn.

Op mijn ouwe G15 kan ik standaard al cpu en ramverbruik zien,en er zijn ook gadgets gemaakt door de community die veel meer opties ondersteunen.......ook zijn er 2 usb poorten aanwezig,1 links en 1 rechts van het lcd schermpje,dus ik denk dat nieuwere toetsenborden dit ook nog wel hebben....

G510 ziet er netjes uit, het laat server en gameinfo zien, alleen g15 is beter voor het algemene gametoetsenbord

Naar mijn weten en mening is het niet de lichtjes enzo die het tot een game toetsenbord maken. Ik vind toetsenborden als de arctosa en de lycosa ook helemaal geen gamerstoetsenborden. Lichtjes zijn meer zodat je in het donker kan typen, dit is NIET alleen voor gamers.

Daarnaast doen macro toetsen het ook niet voor iedereen. Een fps gamer wil ook wel een gamebord maar die heeft geen macro toetsen nodig. Tuurlijk het is wel leuk maar het is niet het belangrijkst.

Het schermpje zie ik wel als een ding dat waarde toevoegt aan het toetsenbord. Zeker als je een setup hebt met 1 monitor. Ik heb er 2 dus ik heb het schermpje niet nodig.

Maar het allerbelangrijkste aan een gametoetsenbord vind ik de toetsen zelf. Hoe de toetsen voelen en hoe snel ze reageren. Zoek je een gamebord? koop er een met mechanische toetsen!!!!!!! deze reageren sneller, typen fijner (persoonlijke mening) en je kunt in principe oneindig veel knopjes indrukken zonder dat er één niet geregistreerd word.

Binnen mechanische toetsen zijn ook nog weer veel variaties aan keys. Over het algemeen word voor gamen cherry mx blue of mx black als beste gezien. Ik heb zelf mx red en deze typen echt geweldig.

Mechanische game toetsenborden zijn borden zoals:
- razer black widow series (black widow, black widow ultimate, black widow stealth, black widow ultimate stealth)
- corsair vengeance k90 (deze heb ik zelf)

Daarnaast blijft het eigen mening, maar ik zou als ik jou was zeker voor een mechanisch bord gaan. Deze borden starten al bij 70 euro maar gaan door tot 250-300 euro. Mijn bord heeft volgens mij 130 gekost, wat volgens mij best meevalt voor wat je ervoor krijgt.

hey thnx. Ikzelf heb het er dit weekend met een paar vrienden over gehad. Die raden me ook aan om een mechanisch toetsenbord te kopen. Maar ik vind die dingen nog al prijzig en luid. De G toetsen vind ik makkelijk voor dingen voor school, tekenen, en programmeren in mindere maten. Doordat je deze functies er ook aan kan hangen. prestaties enzo die weergegeven worden in een schermpje vind ik ook handig ivm performance en overclocken. Dit ben ik nog niet bij een mechanisch toetsenbord tegengekomen (voor zover ik gekeken heb).

Verlicht toetsenbord vind ik een leuke extra maar niets bijzonders, want je zit tog niet op je toetsenbord te staren tijdens het gamen. En bij andere bezigheden heb ik het toch graag de omgeving wat lichter :P

Morgen zal ik er toch eentje moeten kiezen, dus any last minute advice is altijd welcome :P
Ook bedankt voor alle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan