nieuw gaming scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfortbattle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
beste helpmij'ers

ik zoek een goed, 23-24" gaming scherm
mijn budget is 200 euro, meer kan echt niet
het liefst een van een merk dat ik echt kan vertrouwen zoals asus, benQ(heb gehoort dat deze redelijk goed waren) of ilyama
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik wens jullie veel succes :D

~vriendelijke groeten maik

Hoi,

Heb het idee dat je dit zelf ook wel weet;) maar deze lijkt mij wel geschikt en is een prima merk.

weet er ook wel iets van maar ik heb er niet veel ervaring mee, eerst werdt mij deze aangeraden http://azerty.nl/0-1132-451284/dell...-monitor-23-1920-x-1080-fullhd-ips-zwart.html
maar ik zat te denken, IPS is niet zo benodigt voor gamen en de respondetijd was 8m/s dus ik zit constant te twijfelen en zoek wat zekerheid :/
merk je verschil tussen 8ms en 2ms?
mensen zeggen dat alles onder 15ms goed is en sommige zeggen dat je helemaal niet kan gamen met 8ms

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je snel kan tellen wel maar denk zelf niet, ik had die ook op het oog maar over het algemeen hoor je dat voor gamen een lage ms beter is maar of je dit merkt???????

Hoi,

Ja hoor betekend mili seconde.
Zo te zien het gewicht zie eigenlijk geen verschil.

Laatst bewerkt:
dat is nou zo raar aan monitoren, zelfde merk meeste specificaties hetzelfde maar het scheelt 20 euro...
oh en nog een belangrijke eis van mij, dat hij naar voor en achter kan kantelen als een laptopscherm

Laatst bewerkt:
en 2 kilo:P denk dat de goedkope alweer een ouder type is

8ms is nog altijd effectief 120 Hz. Ook betekenen deze waarden andere dingen per scherm. Bovendien is de waarde vaak gegeven van grijs naar grijs, terwijl worst case je eigenlijk wit-naar-zwart wil weten.

Een scherm met 8 ms wit-zwart kan beter zijn dan een 2 ms grijs-grijs monitor die 12 ms wit-zwart doet.

@wampier zo te zien heb jij er verstand van ;)
zou jij een goed scherm weten van max 200 euro?
bij MyCom t liefst want daar ga ik ook de rest van m'n pc ophalen binnenkort

Dat is wel moeilijk.

bijvoorbeeld de "Iiyama XB2380HS-1 Zwart" is te krijgen bij mycom maar is daar net duurder dan je 200, terwijl hij bij andere windels wel voor die prijs te krijgen is. IPS 5ms, 75 hz. Dat is het "mooiste" scherm dat voldoet aan je eisen. De genoemde LG is overigens ook een kandidaat, maar heeft minder aansluitmogelijkheden en volgens mij geen mogelijkheid tot "overdrive". Natuurlijk is dat scherm wel een stuk goedkoper en heeft 1900x1200 ipv 1900x1000 schermgrootte.

Voor de TN panelen zijn de andere genoemde opties prima. Bijna alle ASUS, BENQ, DELL en IIYAMA voldoen aan je eisen qua snelheid en prijs. Hier zitten de verschillen voornamelijk in dingen als aansluitingen / verstelbaarheid / ingebouwde speakers / etc.

1) Hij is dus bij andere winkels wat goedkoper
2) Het is de beste in je budget, je hoeft het uiteraard niet op te maken :P
3) overdrive staat altijd standaard uit. Probeer eerst zonder overdrive. In 99% van de gevallen zal je scherm snel genoeg zijn. Overdrive geeft wat sneller beeld maar ook fletsere kleuren. Vind overdrive persoonlijk ook grotendeels onzin. De menselijke reactiesnelheid is ruim 20x langzamer dan de refreshrate van een goed scherm. Het verschil is 120ms reactietijd (topatleet) + 2ms voor een scherm met overdrive of 120ms reactietijd + 5 ms voor een scherm zonder overdrive. Ga ik persoonlijk voor de optimale beleving.

ik koop hem toch bij mycom want als ik hem bij azerty bestel komt er ook nog 10 euro verzendkosten bovenop die 200 euro en voor die 7 euro kan ik hem beter zelf ophalen bij mycom, is sneller en vind ik persoonlijk ook veiliger ;)
bovendien ga ik niet zeuren om 17 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan