Nieuw gaming scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stormbreaker

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Beste leden,

Ik heb even jullie advies nodig voor een nieuw gaming scherm.
Het volgende eis ik ervan:
- budget; niet boven de €180;
- 2 ms responstijd;
- TN;
- A-merk.

Het liefst koop ik bij Alternate omdat ik daar vaste klant ben maar als iemand een spectaculaire aanbieding bij Azerty is mag het ook, nadeel is dan wel dat we het scherm moeten laten opsturen.
Ik had dit op het oog (de site van Alternate geeft foutief aan dat het een 5 ms scherm is, HWI zegt 2 ms):
http://www.alternate.nl/Iiyama/Iiyama+ProLite_E2473HS-GB1/html/product/1036114/

Dit is een goedkoper alternatief met een HWI silver award maar een veel kleiner scherm:
http://www.alternate.nl/Iiyama/Iiyama+E2273HDS-B1/html/product/872758/?tk=7&lk=4152

En dit is een alternatief van een ander merk, maar is de kwaliteit hiervan wel goed?
http://www.alternate.nl/LG/LG+Flatron_E2351VQ-BN/html/product/1067936/?tk=7&lk=4152

Ten slotte is dit een alternatieve winkel, Azerty dus, zou dit nog een optie zijn?
http://azerty.nl/36-1056-511409/asus-vs248h-led-monitor-24.html

Of weten jullie iets beters?
Alvast bedankt voor de suggesties.

Groet,
Storm

Ik zou sowieso voor de Asus of Iiyama gaan. Dit zijn beeldschermen van goede kwaliteit en ze hebben een goed diep beeldscherm. Ik weet het uit ervaring, aangezien een vriend van mij allebei een Asus en Iiyama heeft gehad. Zelf vond ik de Iiyama beter beeld hebben. Het licht was niet te fel en het is echt perfect voor gaming!

Bij Iiyama: van het 24 inch scherm zijn niet zulke goede reviews op Newsegg.com, maar het kleinere 22 inch scherm (eigenlijk 21,5) heeft wel hele goede reviews. Ik wil echter een iets groter scherm dan ik nu heb (56 cm, 22 inch) maar dat scherm is iets kleiner.
Maar misschien is de ASUS een optie? Ik zet LG dan maar uit mijn hoofd, vond het al niet gelikt uitzien.

Even voor de duidelijkheid. Ik weet niet erg veel van computer beeldschermen, maar wel van computers. Ik heb even wat reviews opgezocht en de Iiyama E2273HDS-B1 heeft een waardering van 4.75 sterren. De ASUS VS248H heeft een waardering van gemiddeld 4.25 sterren. Als je wilt dat je beeldscherm lang meegaat, dan zou ik voor de Asus gaan. Wil je een beeldscherm dat ongeveer een jaar meegaat en wat dieper en scherper beeld heeft, dan zou ik voor de Iiyama gaan.

Zelf kan ik geen conclusie trekken, het zijn allebei goede monitors. Ik denk dat ik persoonlijk toch voor de Asus zou gaan. Dit is altijd goede kwaliteit en je kan snel hulp vinden bij elke computerzaak. Een vriend van mij had nog weleens last met het repareren van het beeldscherm. Hij zei laatst ook om voor een Asus beeldscherm te gaan en hij heeft daar nog meer verstand van dan ik.

De conclusie is dus: Asus

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar je geeft aan geen verstand te hebben van schermen, ik geloof niet dat Iiyama maar 1 jaar meegaat, dat mag wettelijk ook niet hè? Je mag namelijk een redelijke termijn van een product verwachten. Dit is juridisch een open normaal maar toepasselijk op de casus denk ik dat van een scherm van €150 - €180 van een A-merk minstens 5 jaar levensduur verwacht mag worden.

Bedankt voor je advies, ASUS neem ik zeker mee (werd op PU ook al aanbevolen). Maar ik denk toch dat ik even een second opinion vraag, Alternate verkoopt geen ASUS beeldschermen dus moet ik hem laten opsturen. Dat kan wel maar als Iiyama net zo goed is koop ik dat liever.

Geen probleem, ik sprak uit eigen ervaring. Veel mensen in mijn omgeving deden zo'n jaar met de Iiyama. Ik het misschien anders gebracht dan ik bedoelde. Maar succes verder met zoeken (;

Jazeker, dit is een goede keuze. Wij hebben op school een soortgelijk beeldscherm en ze zijn echt perfect! Geniet van je beeldscherm!

Sorry voor de late reactie, ik dacht dat deze vraag niet meer actief was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag het scherm in gebruik genomen na gisteren te zijn bezorgd. Je merkt het verschil van 2ms echt bij games, bovendien flikkerde (geen lag) het oude beeldscherm bij games een beetje, dat doet deze niet meer. De oude had blijkbaar geen lang leven meer beschoren.

@IkHebEenVraag00:

Meerdere malen zijn je berichten aangepast door onze crew.
Gaarne gebruik maken van de knop "Reageer op vraag" of venster "Snel reageren".
Nu quote je telkens de voorganger. Topics worden zo onnodig lang met wederom de gehele tekst van je voorganger.
Een quote (of een deel van) kan men gebruiken als men ergens specifiek op wilt reageren.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan