Nieuw geïnstalleerde interne Sata schijf niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissButterfly

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2012
Hallo.

Ik heb een nieuwe interne schijf die ik als tweede schijf wil gebruiken. Het is een Samsung EcoGreen HD204UI 2TB 3.5 inch desktop harde schijf. Volgens mij heeft mijn vriend hem goed aangesloten in de computer. Maar ik kan hem niet vinden. Ook niet in schijfbeheer en apparaatbeheer. Mijn primaire schijf is een IDE en deze nieuwe is SATA. Wie kan mij helpen?

Ik heb Windows XP home met servicepack 3
PentiumR 4 CPU 2.80 GHz
Kloksnelheid 2.80 GHz, 2.00 GB

Groetjes, Brigitte

Staat hij wel in de bios?
Staat daar de sata controller op enabled?

Laatst bewerkt:
Als je in CMD diskpart intypt en daarna list disk, zie je hem dan wel?

Ik dacht dat er geen jumper op zat omdat het een Sata schijf is, maar ik zal de hardware nog eens nakijken. Dank je wel voor het meedenken alvast.

Groetjes, Brigitte

Zou evt. kunnen dat in de BIOS de SATA poort waar de nieuwe schijf aan is aangesloten nog 'aangezet' moet worden , dus op "Enabled" zetten (of zoiets).

Tijs.

Zou evt. kunnen dat in de BIOS de SATA poort waar de nieuwe schijf aan is aangesloten nog 'aangezet' moet worden , dus op "Enabled" zetten (of zoiets).

Tijs.

Ik zal eens opnieuw opstarten en kijken of ik de BIOS in kan komen. Weet je welk tab ik deze dan kan vinden?

Welke tab het is is helemaal afhankelijk van de BIOS die erin zit, dus ik kan je daar niet bij gidsen. Kijk in het boekje van het moederbord (of download de handleiding bij de fabrikant, als je de handleiding niet in boek-formaat of op CD-rom erbij geleverd hebt gekregen).

Tijs.

Ik heb de BIOS kunnen vinden en Sata op AUTO gezet en hij is herkent. Ik heb hem nu toegewezen in schijfbeheer en hij formatteert. Zoals het er nu uit ziet gaat het goed. Ik kom nog even vertellen zo of alles naar behoren werkt. Tot nu toe allemaal heel heel hartelijk bedankt voor het meedenken en vooral de snelle reacties. Top!

Dat is goed nieuws. :thumb:

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan