Nieuw geassembleerde pc boot niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olandezul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Ik heb voor een vriend een pc samengesteld bestaande uit mijn moederbord (Asus P5B-E Plus), processor (Intel Dual Core E4300) DVD NEC ND-4571 A (IDE). Daar heb ik een HDD Samsung 250 GB (SATA) bij gekocht, eenvoudige DDR2 PC2-6400 1 GB en een Linkworldkast met 400W

Ik heb nu volgens mij alles aangesloten. Maar er gebeurt helemaal niks als ik alle stekkers in de stroom steek en hem op probeer te starten.

Ik heb in totaal 3 ATX stekkers vanuit de voeding op het moederbord aangesloten. Een 4 pins stekker. Die zit op een plaats (aan de bovenkant van het moederbord) waar 8 gaten zitten. Daar heb ik er dus willekeurig 4 van gebruikt. En een dubbele 20- en 4 pins stekker (rechterkant van het moederbord) die ik naast elkaar aan heb gesloten. Volgens mij zou dat toch moeten kloppen?

Ik had hem vandaag voor kerstmis cadeau willen doen maar dat is dus mislukt. Mijn vriend is teleurgesteld naar huis gegaan zonder computer voor zijn zoontje. Nu wil ik het morgen proberen alsnog te regelen. Maar ik heb geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Wie heeft een idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Welkom bij de Helpmij!

Pak de manual van de P5B er eens bij. Je zal daarin lezen dat het uitmaakt op wélke SATA connector je de hdd aansluit. Mogelijk zit íe op de verkeerde.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225, sorry, maar was nog vergeten te zeggen dat je advies inderdaad geholpen heeft...

Tnx en alvast een vrolijk nieuwjaar!

Goed om te lezen dat alles nu werkt zoals het hoort te werken. Gelukkig nieuwjaar ook voor jou!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan