Nieuw geheugen -> Computer loopt vast na 15-20 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1985

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Ik heb gisteren nieuw geheugen voor mijn computer gekocht, maar dit nieuwe geheugen werkt niet optimaal.

Wanneer ik dit nieuwe geheugen in de computer heb zitten, start mijn computer spontaan opnieuw op na ongeveer 15-20 minuten en daarna loopt de computer vast bij het opstarten (start weer opnieuw op). Wanneer ik de computer dan uitschakel en opnieuw weer aan doe, werkt hij weer voor 15-20 minuten. In die periode is er niks aan de hand. Dit gebeurt wanneer ik het nieuwe geheugen alleen in de computer heb en ook wanneer ik hem naast mijn andere geheugen plaats.

Het geheugen wat ik in mijn computer heb zitten is een DDR 512Mb PC3200 400Mhz (merk onbekend) en de nieuwe is een DDr 1024 PC3200 400Mhz.

Wat is hier het probleem?

Heb je niet, per ongeluk, bij het er in zetten van het geheugen, je CPU cooler [of ventilator] los geduwd of beschadigd? Als geheugen defect is kun je de achterlijkste fouten krijgen [met keurige blauwe schermen], maar meestal niet "opnieuw opstarten".... Een te hete CPU geeft wel exact deze storing.....Kijk even met een programma als Everest naar de temperatuur van de CPU...

Kijk ook even bij de logboeken ( Rechtermuisknop deze computer- beheren.. )

Mischien staat de fout daar vermeld !

Memtest gedaan en heeft geen fouten gevonden.

De computer doet het prima met alleen mijn 'oude' geheugen erin, dus ik ga er vanuit dat er niets mis is met mijn ventilator.

Ik heb een Asus A7V600-X moederbord

Op dit moment crashed het systeem en start daarna automatisch opnieuw op [dit is een Windows instelling] waardoor er geen BSOD komt [blauw scherm] met de melding van de fout.......

Probeer het volgende: ga naar configuratiescherm > systeem > geavanceerd, en haal het vinkje bij de opstart en herstelinstellingen [de computer automatisch opnieuw opstarten] eens weg... dan krijg je [normaal gesproken] een blauw scherm met een foutcode zodra de PC vastloopt... Meldt ons dan hier de foutcode....
Daarmee zouden we op het juiste spoor kunnen komen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan