Nieuw geheugen en processor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Ik heb een paar vraagjes over het upgraden van mijn pc..

Ik heb nu:

Moederbord: GA-K8nf-9 (Gigabyte)
Processor: AMD Athlon 64 3000+ (1,8ghz)
Geheugen: 1x 512 MB

Oftewel.. dat ik mijn pc wil upgraden is duidelijk :P..

Echter is mijn budget zeeer beperkt (arme scholier :P)..

Wat ik wil gaan doen is 2 nieuwe reepjes 512 MB RAM kopen en een AMD Athlon 64 3800+ (2,4 ghz) erin hangen..

Wat ik wil weten is hoe ik mn geheugen moet plaatsen zodat dual channel mogelijk is en werkt en of ik zomaar mijn oude processor eruit kan halen en de nieuwe erin kan klikken en waar ik op moet letten..

En kan dit geheugen op mijn moederbord:

KINGSTON VALUERAM 512MB 400MHZ CL3

Merk: Kingston
Capaciteit in MB: 512MB
Formaat: Dimm
Type: Double Data Rate
Standaard: PC3200
Aansluiting: 184-pin
Frequentie: 400 MHz

De kosten van deze upgrade zijn ongeveer 2 keer 34 euro en 1 keer ongeveer 60 euro..

De vragen op een rijtje:
- Hoe moet ik geheugen plaatsen voor dual channel
- Kan ik oude processor er zomaar uithalen en de nieuwe erin?
- Kan bovenstaand geheugen op mijn moederbord (geloof het wel)
- Hebben jullie voor maximaal 170 euro betere uitbreidingstips?

p.s. Ik heb deze pc 2-3 jaar geledne zelf in elkaar gezet dus een complete leek ben ik niet..

Laatst bewerkt:
1) Voor dual channel heb je nodig: 2 precies dezelfde geheugenbankjes, en die 2 in de slots zetten met hetzelfde kleurtje

2)Ja, maar wel goed opletten welke processor je erin wilt zetten. Er zijn verschillende soorten ''sockets'' (het vakje waar de processor in gaat) dus je als je een processor wilt kopen, moet je weten of ze qua formaat overeenkomen.

3) Ja hoor, moet wel lukken denk ik. Maar misschien denken andere mensen daar anders over:D

4) Met een nieuwe processor en geheugen zit je al gauw aan de 170 euro. (als je een athlon 64 X2 processor koopt bijvoorbeeld :))

Laatst bewerkt:
1) Oke duidelijk, bedankt ;)!

2) Ja daarom zette ik ook mijn moederbord gegevens en alles erbij. Mijn moederbord heeft een 939-socket. En dat is die processor ook ;).

3) Haha,voor zover ik kon zien werd dat geheugen wel ondersteund maar voor de zekerheid vraag ik het toch nog maar even ;). Denken heb je met deze zaken weinig aan :P..

4) Dat weet ik maar de Processoren voor mijn 939-socket gaat er uit dus die processoren zijn nu vreselijk goedkoop ;).

Bedankt voor je reactie! :)

Laatst bewerkt:
2) dan is het een kwestie van de koeler erafhalen, beetje koelpasta op de nieuwe processor (krijg je er waars. wel bij), en koeler er weer op:thumb:

4) Tja, ik wee tniet precies hoeveel alles bij elkaar gaat kosten wat je nu wil, maar waars. niet erg veel, dus wat je dan nog verder kan upgraden... misschien heeft iemand anders nog een idee:thumb:

Ik wil deze processor bestellen:

AMD ATHL64 3800+ 2.4GHZ TRAY VENICE 939

Socket 939
Cache 512 KB
Type tray
Kloksnelheid 2.4 GHz
FSB 1000 MHz
Type ADA3800DAA4BW
Opmerking L1 128KB/L2 512KB, 32/64bits, 89W, 90nm SOI

in de handleiding van mijn moederbord staat het volgende bij CPU:

-Socket 939 for AMD Sempron / Ahtlon 64 / Athlon 64 FX / Athlon 64 X2 dual core processor (K8)
- 1600 MHz system bus
- Supports core frequencies in excess of 3000+ and faster

Kan iemand mij dan zekerheid geven dat de processor die ik wil aanschaffen op mijn moederbord kan?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan