nieuw geheugen geplaatst en nu start mijn computer steeds opnieuw op bij converteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesthedude

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Berichten
11
ik snap er niks van,ik heb 2 nieuwe geheugen kaartjes geplaatst van het merk corsair 2x 1 gig 533mhz ddr 2.het werkt goed alleen als ik een film wil converteren voor mijn psp,dan valt mijn computer na een tijdje uit,en start hij opnieuw weer op.ik heb ook al een ander progje geprobeert maar dat werkt ook niet.HELP :confused:
 
moederborden kunnen vaak erg merlijk doen met bepaald geheugen.
meestal draai kingston wel heel stabiel
welk moederbord is het eigelijk beetje meer info is wel gewenst..
 
Laatst bewerkt:
met de oude kaartjes had hij het probleem niet,maar was ie wel een stuk trager.
mijnmoederboard is en asus p5vdc-x socket 775,via pt880 ultra+via vt8237a
fsb 1066,dual-channel ddr2/ddr,agp8x&pci-e 16 (max. x4 mode)
support latest 65nm pentiumd cpu:(
 
ik kwam vanmiddag tot de ontdekking dat mijn pc gewoon ook af en toe spontaan opnieuw ging opstarten.ik heb nu toch maar weer even mijn oude kaartjes er ingezet en ja hoor het werkt weer als een speer ,hij gaat alleen niet als een speer(waar het mij wel om te doen was naturlijk).zijn de kaartjes niet goed? ik weet het niet,het werkte wel maar met mankementen.ik heb ze gekocht via internet bij de conrad.wie heeft er advies:confused:
mvg.richard;)
 
geheugen werkt niet goed

ik heb net met de technische afdeling van de conrad gesproken,ze kunnen mij niet helpen ook kan ik de kaartjes niet terug sturen:(volgens de man kon ik ook iets aanpassen in de cas van de bios.wie heeft hier ervaring mee en weet hoe dit moet:shocked:
 
moederborden kunnen vaak erg merlijk doen met bepaald geheugen.
meestal draai kingston wel heel stabiel
welk moederbord is het eigelijk beetje meer info is wel gewenst..


mijnmoederboard is en asus p5vdc-x socket 775,via pt880 ultra+via vt8237a
fsb 1066,dual-channel ddr2/ddr,agp8x&pci-e 16 (max. x4 mode)
support latest 65nm pentiumd cpu
 
Hey Ries.

Ik heb nog ff zitten snuffelen en kwam uit op nog drie mogelijkheden.

Probeer eerst eens je systeem compleet te defragmenteren.

Als dat niet werkt kan je op de volgende link een proggie downloaden die je kan instellen dat hij tijdens het booten gaat defragmenteren. Dan kan hij namelijk ook gelijk bestanden doen waar ie anders (onder een draaiend systeem) niet aan mag komen:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897426.aspx

Als laatste zou je eens moeten kijken naar de temperatuur in je systeem. Misschien wordt je systeem door het nieuwe geheugen te warm en heb je dus extra koeling nodig.
Een goed programmaatje om het mee te controleren is:
http://www.almico.com/speedfan.php

Succes,
Jurgen
 
werkgeheugen werkt niet

Hey Ries.

Ik heb nog ff zitten snuffelen en kwam uit op nog drie mogelijkheden.

Probeer eerst eens je systeem compleet te defragmenteren.

Als dat niet werkt kan je op de volgende link een proggie downloaden die je kan instellen dat hij tijdens het booten gaat defragmenteren. Dan kan hij namelijk ook gelijk bestanden doen waar ie anders (onder een draaiend systeem) niet aan mag komen:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897426.aspx

Als laatste zou je eens moeten kijken naar de temperatuur in je systeem. Misschien wordt je systeem door het nieuwe geheugen te warm en heb je dus extra koeling nodig.
Een goed programmaatje om het mee te controleren is:
http://www.almico.com/speedfan.php

Succes,
Jurgen
 
werkgeheugen werkt niet

ok ik heb de niuewe kaartjes terug geplaatst gedefragmeteerd,dat werkte ook niet.
toen heb ik met dat progie tijdens boot gedefragmeteerd en dat heeft ook niet geholpen.:shocked:iam starting to loose my mind here:confused:
wie kan mij helpen
 
Hoi !

Al memtest gedraaid met dat nieuwe geheugen ?
http://hcidesign.com/memtest/download.html

Nieuw geheugen kan al niet goed zijn.

Wel goed, dan:

Zoals al opgemerkt door @vituosa draait ieder mobo niet met ieder merk geheugen !

Je kunt op de site van @Asus kijken of jouw nieuw geheugen wel op hun lijst staat.

Als laatste middel kun je een bios-reset proberen.

Nieuwe geheugen erin, stroom van de PC, de cmos-clearance jumper even omzetten en dan weer terug, PC opnieuw opstarten, in het bios tijd en datum opnieuw correct instellen, kiezen voor: failsafe defaults o.i.d., kijken of het nu werkt.

Niet tevreden, dan hier: http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/mfrmod.asp kijken welk geheugen er nodig is, dat aanschaffen, deze verkopen via onze marktplaats bijv.

Greetz,

Harry.
 
werkgeheugen werkt niet

Hoi !

Al memtest gedraaid met dat nieuwe geheugen ?
http://hcidesign.com/memtest/download.html

Nieuw geheugen kan al niet goed zijn.

Wel goed, dan:

Zoals al opgemerkt door @vituosa draait ieder mobo niet met ieder merk geheugen !

Je kunt op de site van @Asus kijken of jouw nieuw geheugen wel op hun lijst staat.

Als laatste middel kun je een bios-reset proberen.

Nieuwe geheugen erin, stroom van de PC, de cmos-clearance jumper even omzetten en dan weer terug, PC opnieuw opstarten, in het bios tijd en datum opnieuw correct instellen, kiezen voor: failsafe defaults o.i.d., kijken of het nu werkt.

Niet tevreden, dan hier: http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/mfrmod.asp kijken welk geheugen er nodig is, dat aanschaffen, deze verkopen via onze marktplaats bijv.

Greetz,

Harry.
harry nog bedankt voor je reactie ik heb beide opties weer geprobeert.
ik wist alleen niet waar de cmos jumper zit,dus dat heb ik niet gedaan.(is dit echt nodig?)
wel heb ik de battarij er en het stroom er af gehad.
ook heb ik die memo test geprobeert er werd gevraagt om 2 testjes tegelijk te laten lopen.
ik moest zelf iet van 828 mb in plaats van ram invullen, ik hoop dat dit goed was.

nog even over die jumper,ik heb wel onder het battarijtje een jumper zien zitten,maar daar stond iets anders als cmos dus daarom heb ik die maar met rust gelaten.

wat mij ook nog te binnen schoot,mijn oude kaartjes zijn in totaal 512 mb in totaal.
die nieuwe zijn ieders 1g dus ik zou er ook gewoon eerst een kunnen proberen.
het is altijd nog 2 x zo veel,ja toch.:eek:

harry graag deel ik nog wat van je wijsheid,andere reacties zijn natuurlijk ook welkom.
groetjes richard:)
 
Hoi !

Uiteraard kun je het eerst met 1 geheugen-module proberen.

Bios reset: heb je geen manual bij dat mobo ?

Zo nee: stroom er af, batterijtje op het mobo verwijderen, 10 min. wachten, spanning er weer op, zie verder mijn vorige post.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Uiteraard kun je het eerst met 1 geheugen-module proberen.

Bios reset: heb je geen manual bij dat mobo ?

Zo nee: stroom er af, batterijtje op het mobo verwijderen, 10 min. wachten, spanning er weer op, zie verder mijn vorige post.

Greetz,

Harry.

hoi harry ik heb het eerst geprobeerd met een kaartje,en ik ze allebij geprobeerd.
ik was in het begin erg blij want tot mijn grote verbazing bleef mijn systeem gewoon draaien,ook tijdens het converten van avi.
alleen lukt het gewoon nog steeds niet om een film te converteren,dat programma kan de sessie gewoonweg niet afronden,met het verschil dat mn computer niet meer uitvalt:(
het is beter maar natuurlijk niet acseptabel.
die memo testen hebben mij ook niets opgelevert.
ik vraag me af moet er niet gewoon iets worden aangepst in mn bios.
in ieder geval ziet mn systeem de kaartjes wel en draait hij dr ook op maar niet stabiel en ook niet zonder fouten.

wat ik nog nog wou zeggen is dat ik een paar x een melding heb gehad na het uitvallen van mijn pc. dat het systeem dan was herstelt van een ernstige fout.
nou ja dat was het wel weer:confused:
iam waiting for some responce:thumb: groetjes richard
 
hoi harry ik heb het eerst geprobeerd met een kaartje,en ik ze allebij geprobeerd.
ik was in het begin erg blij want tot mijn grote verbazing bleef mijn systeem gewoon draaien,ook tijdens het converten van avi.
alleen lukt het gewoon nog steeds niet om een film te converteren,dat programma kan de sessie gewoonweg niet afronden,met het verschil dat mn computer niet meer uitvalt:(
het is beter maar natuurlijk niet acseptabel.

Nou zo te lezen is het resetten dus gewoon goed gegaan.
Waarschijnlijk raakte je systeem in de war van de 'plotselinge' verandering.

Heb je al eens gedacht aan harde-schijfruimte. Mogelijk dat je de files niet af krijg met converteren omdat hij niet genoeg ruimte heeft. Zo'n programma gebruikt je map Temp, als hij niet genoeg ruimte heeft om daarin te werken en tegelijk het geconverteerde gedeelte op te slaan gaat het mis.

die memo testen hebben mij ook niets opgelevert.
ik vraag me af moet er niet gewoon iets worden aangepst in mn bios.
in ieder geval ziet mn systeem de kaartjes wel en draait hij dr ook op maar niet stabiel en ook niet zonder fouten.

Zover ik weet en kan zien (heb ook een Asus moederbord) valt er niet veel aan te passen wat betreft geheugen, tenzij je wilt gaan clocken (de boel opvoeren zeg maar) maar dat wil je niet.

Wat bedoel je met dat je systeem niet stabiel en niet zonder fouten draait?
Als je foutmeldingen krijg is het altijd handig om die hier te plaatsen zodat anderen er naar kunnen kijken.

wat ik nog nog wou zeggen is dat ik een paar x een melding heb gehad na het uitvallen van mijn pc. dat het systeem dan was herstelt van een ernstige fout.
nou ja dat was het wel weer:confused:
iam waiting for some responce:thumb: groetjes richard

Ik ben benieuwd wat anderen nog te melden hebben.
Er werd al geopperd dat het geheugen niet compatible zou zijn met je moederbord. Ik heb daar eens op gezocht maar kon er niets over vinden en bovendien wordt het geheugen gezien in je systeem. Misschien dat hier nog wat over te melden valt.

Succes Ries,
Groetjes,
Jurgen
 
geheugen werkt niet

hee jurg,ik heb genoeg ruimte om te converteren,en sodra ik mn oude kaartjes er in die kan ik gewoon weer converteren.aan het resetten heb ik dus niets gehad.gr ries:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan