nieuw geheugen geplaatst

Status
Niet open voor verdere reacties.

figaro

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Berichten
66
Ik heb 512 Mb geheugen erbij geplaatst (heb al 512 MB), dus nu 1024 MB. In het begin geen probleem, maar nu start Windows XP niet meer op (balkje blijft constant langzaam lopen verder niets).

Met alle 512 Mb geheugen had ik geen probleem. Ik heb daarom het nieuwe geheugen eruit gehaald en het oude laten zitten, maar het probleem blijft.

geheugen 1: 512 MB DDR 400 (PC3200) Corsair

nieuwe geheugen 2: 512 MB DDR 400 (PC3200) Memorymaxx

Kan het zijn dat het nieuwe geheugen stuk is of dat ik Windows weer opnieuw moet installeren?

groetjes,

Frank
 
Je bios resetten:
Batterij er uit(1uur)
Jumper resetten(staat in je handleiding)
Er na datum en tijd weer instellen
 
doet het niet na bios-reset

Ik heb mijn bios gereset, daarna gekeken of het geheugen het weer deed (niet dus). Geheugen getest met het programma (memtest) wat je kunt downloaden.
Loopt vast, dus ik vermoed dat mijn geheugen kapot is.

In de winkel zeiden ze mij dat het niks uitmaakt welk merk geheugen je erbij plaatst. Ik heb nu geconstateerd dat mijn corsair-geheugen aan beide zijden 8 chipjes heeft en dat nieuwe maar aan 1 zijde, volgens mij kan dit ook niet werken. Ik ben geen expert maar kan het zijn dat mijn corsair geheugen stuk is gegaan door het nieuwe?

Ik heb trouwens een asus P4P800 Deluxe moederbord.
 
ik weet het niet meer

Ik heb beide geheugen apart geprobeerd, geen resultaat. Bij het starten van windows xp komt deze tot het scherm met het logo van xp home en daar blijft hij hangen (balkje onderaan blijft met horten en stoten lopen). Ik heb geprobeerd om windows xp opnieuw te installeren, komt niet verder dan bezig met het onderzoeken van de schijf en that's it.

Ik dacht misschien is de harde schijf kapot, Bij maxtor een bestandje gedownload om de schijf te controleren, geen fouten. Het enigste wat ik denk is dat allebei de geheugens kapot zijn, ik zou het anders niet weten.

Ik denk dat ik morgen het nieuwe geheugen maar terug breng en tevens mijn computer daar laat om hun het probleem op te laten lossen. Zij hebben mij dat geheugen verkocht met de mededeling dat het zonder probleem geplaatst kan worden. Niet dus, het hele systeem ligt op zijn gat wat voorheen zonder fouten starte.

Ik baal wel als een stekker.

Groetjes,

Frank
:confused: :confused: :mad: :mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan