Nieuw geheugen maar nu valt geregeld de pc uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stone17

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Goedeavond forumlezers,

Ik heb vandaag 2x2GB nieuwe kingston geheugen bankjes geplaatst omdat windows niet meer wilden opstarten.
Oke,het deed het allemaal weer,maar nu als ik met bv een fotoprogramma bezich ben valt het programma weg en gaat hij opnieuw opstarten en kom je weer bij het inlog scherm.
Hier wordt je niet zo blij van als je lekker bezich bent.
WIEOWIE?? weet hoe dit kan????
Ik heb een Acer M3641 met Vista erop

alvast bedankt

Klink toch als of er iets niet goed is met 1 of allebei de geheugenbankjes.

Toch kun je proberen om "opstarten na systeemcrash" uit te zetten, dan ben je misschien van het probleem af (LET OP, dit werkt alleen als je een scherm krijgt bij het inloggen na het opstarten "het systeem is hersteld van een ernstige fout")

Dit gaat als volgt:

Start -> configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> systeem -> geavanceerde systeeminstellingen -> Geavanceerd ->
Opstart en herstelinstellingen -> instellingen -> systeemfouten -> De computer automatisch opnieuw opstarten (UITVINKEN!!!).

Ik hoor het wel.

Suc6 :thumb:

Ik heb vandaag 2x2GB nieuwe kingston geheugen bankjes geplaatst omdat windows niet meer wilden opstarten.

Het lijkt er meer op dat er al iets niet in orde was VOORDAT je het nieuwe geheugen geplaast hebt

Goedemiddag,

RDCMrT,ik heb De computer automatisch opnieuw opstarten uitgevinkt.dus ik ben benieuwd?

mrmusic,je schrijft "Het lijkt er meer op dat er al iets niet in orde was VOORDAT je het nieuwe geheugen geplaast hebt"
maar wat kan dat dan zijn?

mvg

Dan graag even de problemen die je had duidelijk omschrijven

Oke,Mijn Acer M3641 met Vista deed het goed,totdat gisteren ik niet meer het inlog account van windows kreeg.
Ik kreeg een blauw scherm en daarna de vraag in veilige modus of windows normaal opstarten. heb het laatste gedaan maar het lukte niet.Ik heb verschillende .sys melden voorbij zien gaan.Daar ik gelezen had dat het wel eens de geheugen bank kon zijn heb ik die vervangen( 2x2GB nieuwe kingston) Het werkte weer,ik kon inloggen en werken.Maar nu krijg ik heel wisselend dat mijn pc mij eruit gooit en zich dan weer opnieuw opstart. Hier wordt je niet zo blij van als je lekker bezich bent.
Kan ik misschien ergens in een log kijken,dan kan ik dat opsturen?

mvg

De superantispyware etc scan loopt,maar mijn externe is niet opeens leeg, ik mis een paar mappen die zomaar wegzijn. En email mappen weg is op een andere computer en tijdje terug.Dus het valt wel mee.

Ik had beter niks kunnen zeggen in mijn vorige berichtje over het valt wel mee.
Want mijn pc geeft weer een blauw scherm met de melding "page_fault_in_nonpaged_area" start pc bij eerste keer opnieuw of
F8. Technisch melding stop:0x000000050(0x9a209ce4,0x00000001,0x822eb494,0x00000000)
Dus miscchien hebben jullie hier iets aan?

mvg

Die foutmelding duidt meestal op een probleem met het geheugen.

Wat voor geheugen heb je er precies ingestopt?

Er zat in Transcend 2gb ddr2 800 dimm cl5 510011-1830,deze zijn vervangen door een
Kingston 2gb pc2-5300 cl5 240 kvr667d2n5/2g

Ik had beter niks kunnen zeggen in mijn vorige berichtje over het valt wel mee.
Want mijn pc geeft weer een blauw scherm met de melding "page_fault_in_nonpaged_area" start pc bij eerste keer opnieuw of
F8. Technisch melding stop:0x000000050(0x9a209ce4,0x00000001,0x822eb494,0x00000000)
Dus miscchien hebben jullie hier iets aan?

mvg

Dat is nog minder prettig "page_fault_in_nonpaged_area" betekend namelijk dat je windows een bepaalde sector op je harde schijf niet kan aanspreken.
Dit probleem duidt hoogwaarschijnlijk op een defecte harde schijf, erg vreemd en ik vermoed vanaf NU dus ook net zoals de vorige poster dat er meer met je pc aan de hand is. Waarschijnlijk een hardnekkig virus wat data van de HD verwijdert en aangezien het nieuwe probleem dus ook de harde schijf defect maakt.

Check voor meer info over de "page_fault_in_nonpaged_area" error even DIT topic op helmij.nl

Ik hoor het wel :thumb:

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost,de nieuwe geheugen bankjes die ik geplaats had conflicten met het moederbord.
Dus gelukkig geen virussen etc en geen kapote harde schijf.
Iedergeval bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan