Nieuw geheugen met lage geheugensnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lapswance

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
3
Hallo allemaal,

Mijn computer raakt wat verouderd en ik was aanvankelijk van plan er wat nieuw geheugen in te doen, totdat ik op een forum las dat er een belangrijk verband is met de geheugensnelheid.

Hieronder een PrintScreen van mijn PC:



Zoals te zien is heb ik op dit moment een "geheugenbus" van 533MHz. Graag zou ik het werkgeheugen een totaal van 2 á 4 GB geven, waardoor ik zou uitkomen op een product als dit:

http://www.alternate.nl/html/produc...=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=tot+DDR2-533

Is het wel zinvol dit te doen terwijl het aantal MHz laag blijft, en zo nee, wat raden jullie mij aan om te vergroten/verbeteren.

Bij voorbaat dank!

Groeten,

Menno
 
Laatst bewerkt:
Het gaat volgens mij prima lukken :thumb:
Plaats alleen geen 3 modules, want dan heb je geen Dual-Channel (als je moederbord dit aankan) :)
 
Hoi !

Mogelijk kan je mobo ook sneler geheugen aan: DDR 667 of DDR 800 Mhz.

Dan kun je zien in de manual van je mobo, of op de site van de fabrikant.

Bovendien: als je mobo maar 2 Gig max. aan kan zal de PC niet opstarten met 2 Gig erbij, dus tottaal 3 Gig.

Alweer: kijk in de manual van je mobo, of etc.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor de reacties, ik was inderdaad van plan 2 nieuwe aan te schaffen en de oude hierbij te verwijderen.

De handleiding van mijn MOBO geeft aan dat er een max geheugen van 1gb per stick is, maar dat ik theoretisch wel 4 in kan doen. 3gb is dus geen optie. Blijft de keuze tussen 2 en 4gb

Chipset
† Intel® 945P chipset
- Supports FSB 533/ 800/1066MHz.
- Supports PCI Express x16 graphics interface.
- Supports DDR2 533/667

En ik neem aan dat dit inhoud dat ik tot 667MHz kan gaan?

Ontzettend bedankt voor jullie hulp!
 
Hoi !

3 Gig kan dus ook !

Als je de nu aanwezige module's wilt behouden, kun je inderdaad het beste de door jou aangehaalde module's uit je beginpost aanschaffen.

Die plaats je dan in slot 1 en 3, en zie daar: je draait op 3 Gig in dual channel.

Greetz,

Harry.
 
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk!

Wel mooi geregeld, geen reden om te twijfelen tussen 3 of 4gb. ik kan de laatste gb altijd bijkopen!

Bedankt!
 
Hoi !

Graag gedaan. hoor !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Met alle respect @Tim Hovius: in de eerste post van @TS staat duidelijk dat hij al over 2 x 512 Mb beschikt, in de sloten 2 & 4 !

Dus......??

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan