Nieuw geheugen werkt niet echt goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinMan

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hoi,

Ik wou mijn laptop wat sneller maken. Ik heb een Compaq Evo N600c. Deze had 384 MB (256 MB + 128 MB). Ik had nog een Compaq Evo N600c met alleen 256 MB.

Nu wou ik bij de ene de 256 MB eruit halen en bij die andere doen zodat ik 512 MB had.

Het andere overgebleven geheugen (128 MB) in die andere gedaan, ik doe daar toch niks mee!

Nu gaat mijn laptop raar doen. Hij start wel op. Alleen geeft hij (ongeveer) steeds deze foutmelding aan bij het opstarten: 'Datum en tijd op het systeem is ongeldig. Stel deze in het configuratiescherm'.

Weet iemand hoe dit komt? Harde Schijf nu opeens kapot? Iets met het moederbord?
Iemand een oplossing?

Let wel op: Geheugen komt uit hetzelfde type laptop!

Hoop dat jullie het verhaal nog snappen.

Mvg,
Robin!

waarschijnlijk heb je je pc helemaal van de stroom afgehaald tijdens het plaatsen van je geheugen en is je moederbord batterij niet super meer, waardoor de tijd is gereset. je kunt even kijken wat er in je bios bij de systeemtijd staat (tijdens hij opstarten naar 'setup' gaan/del blijven drukken) en eventueel die systeemtijd aanpassen, en zoals de foutmelding al aangeeft de tijd veranderen in je configuratiescherm.

Tijd kan ik in BIOS niet aanpassen volgens mij (zie het nergens staan).

Ook als ik het instel in configuratiescherm en ik start hem later weer opnieuw op, dan geeft hij weer dezelfde foutmelding aan.
Iemand nog een andere oplossing?

EDIT: Heb ook een BIOS update gedaan, heeft niks geholpen. Jammer!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan