Nieuw (goedkoop) systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

crulos

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Beste lezers,

ik ben het beu ;)

Ik wordt gek van mijn pc, heb te weinig werkgeheugen (ddr400, wat overigens vreselijk duur is in vergelijk tot ddr2! Waarom!!), langzame processor, goede videokaart, maar dat lost ook niks op als de rest hem terughoudt...
Ik ben een arme student, maar wil wel een beetje lekker kunnen gamen..

Conclusie:
Tijd voor een nieuw moederbord, werkgeheugen en waarschijnlijk ook een processor.

Mijn processor is een 2,4 ghz, maar een 478 socket,

Ik wil/moet mijn agp 8x slot houden ivm videokaard.

Ik wil nu ook DDR2 werkgeheugen hebben, 2 gig, maar er is geen moederbord op de markt (voor zover ik heb gezocht, en dat is heel wat) dat een socket 478 heeft, met een agp en ddr2..
Onmogelijke combi!??

Nu heb ik het volgende op mijn verlanglijstje staan, vooral gezocht op prijs en agp + ddr2:

Moederbord:
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=775Dual-vsta
kan ik mooi mijn videokaart in kwijt, + tijdelijk mijn oude geheugen, en kan ik langzaam doorgroeien naar een beter systeem.

Aangezien dit moederbord 775 socket heeft, moet ik dus ook een nieuwe processor kopen..
iemand een goed voorstel.. wil echt niet te veel geld uitgeven, maar wil ook geen ' bagger' zoals nu..
Had deze op een site gezien:
Model nummer 541
Intel Pentium 4
Soket 775
800 mhz F.S.B
Snelheid 3.20 GHZ

Geheugen:
2x 1gig Kingston.

Beetje een goed setje, of zijn er mensen met betere ideeen!?
OF heb je zelf nog een upgradeset te koop!?? (Zet dit ook bij vraag en aanbod).

Alvast bedankt!

Thijs:thumb:

Reactie Please

Hallo?

Vorige keer werd ik overstroomd door antwoorden,

nu niks..

Kan iemand mij antwoord geven PLZ!?

Alvast bedankt voor de tijd!

MVG Thijs :thumb:

Wat is je maximale budget? Ik kan je helaas niet adviseren om op een S478 grote vooruitgang te boeken.
Je bent, voor een duidelijk waarneembare snelheidsverbetering, bijna verplicht om over te stappen naar S775. De cpu die je daar hebt neergezet zal ik je ook niet aanraden. Neem dan een goedkope C2D.

Ik heb zelf een Asrock 4CoreDual-VSTA Socket 775 en daarmme stap voor stap de upgrade van mijn systeem gedaan en ben eer meer dan tevreden over.

Prima bordje, alleen het PCI-e slot voor de videokaart is x4 i.p.v. x16, maar dat geeft nauwelijks prestatie-verlies.

Een goede en verstandige keuze vindt ik wanneer je niet allemaal nieuwe hardware in 1 keer kunt kopen!

thx

Ik heb zelf een Asrock 4CoreDual-VSTA Socket 775 en daarmme stap voor stap de upgrade van mijn systeem gedaan en ben eer meer dan tevreden over.

Prima bordje, alleen het PCI-e slot voor de videokaart is x4 i.p.v. x16, maar dat geeft nauwelijks prestatie-verlies.

Een goede en verstandige keuze vindt ik wanneer je niet allemaal nieuwe hardware in 1 keer kunt kopen!

Leuk om te horen! Ik heb het moederbord, net besteld, heb een leuke deal kunnen sluiten voor het geheugen, 2x 1 gig, voor 34,50 met levenslange jaar garantie..

ik wacht nog even met de processor.. het moet een socket 775 zijn, maar welke!??

Het liefst een dual core, maar niet te duur. We wachten rustig af..

Bedankt voor t antwoord. als ik verder niks meer hoor, sluit ik hem binnenkort wel af!

Groeten Thijs:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan