Nieuw harddisk als station I?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svanrooijen

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Hi,
Ik heb mijn oude harddisk moeten vervangen, maar zie nu dat het niet station C is maar I, waarom is dit gebeurd en kan ik dit nog herstellen? Ik merk namelijk dat sommige drivers zich automatisch op het C station willen installeren maar dat dat dus niet kan, waardoor ik de drivers dus niet heb....
Any help would be great!
groeten,
Sophie

Welkom bij de Helpmij!

Je vertelt niet op welke hdd het besturingssysteem nú staat / tóen stond, wát er op de oude schijf stond (OS?) en of je een OS hebt geïnstalleerd op een andere schijf toen die ene defect raakte.

oeps

Hej,
Ik had Windows XP Prof op mn oude harddrive en dat was toen een C en D station. Ik heb niets tegelijkertijd gedaan, alleen wat documentjes bewaard, de oude schijf eruit gehaald en de nieuwe op dezelfde plek gezet en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Ik moest de schijf formatteren, maar er is nooit iets gevraagd m.b.t. het station.
Hoop dat dit iets helpt...

gr. Sophie

Als ik je goed begrijp dan heb je dus heel even een systeem gehad zonder Windows.

Wat je wellicht het beste kunt doen is het volgende : Windows CD erin en opstarten en vervolgens de schijf opnieuw formatteren. Daar in een van de voorbij komende schermen de nieuwe schijf als primaire partitie de naam C: meegeven. Desgewenst op die schijf een partitie aanmaken als D:

Probleem is namelijk dat je een Primaire partitie waarop Windows staat, niet zomaar in schijfbeheer kunt hernoemen (naar bijvoorbeeld C: )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan