Nieuw HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazy300

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hey mijn oude hd is kapot want hij maakt paar piepjes in het begin en ik heb gelezen dat dan de hardeschijf beschadigd is dus wil ik een nieuwe plaatsen en ik heb dit gelezen op een forum maar ik snap het niet echt ?

Goed, volgende methode:

Laat in eerste instantie de C schijf de C schijf en vervang de tweede harde schijf in de PC door die, welke de nieuwe C moet gaan worden.

Maak nu een kloon van de 1e harde schijf, dus de C, op de tweede harde schijf.

vervang nu de oude C schijf door en nieuw gemaakte en klaar

misschien heeft iemand een duidelijker manier :P

Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, maar ik zou het volgende doen.
Je weet zeker dat je harde schijf stuk is? Ook gecontroleerd met het tooltje van de fabrikant?

Dan zou ik de nieuw schijf erbij hangen. Partitioneren en formatteren, gegevens overzetten van de oude naar de nieuwe.
Oude eruit halen en windows op de nieuwe installeren.

ja want bij het begin komt een tekst te staan en ik heb gekeken op internet wat dat was en er stat overal dat de hd beschadigd is maar welke gegevens moet ik allemaal overzetten

(...) maar welke gegevens moet ik allemaal overzetten
De gegevens die jij wilt bewaren natuurlijk. Dus zoiets als mail, favorieten, documenten, foto's en-al-wat-niet-meer.
Programma's die je gebruikt kun je altijd weer opnieuw installeren.

Ik hang beide schijven in een andere computer, maak de nieuwe gereed door er partities op te maken en te formateren, de eerste partitie aktief te maken en de hele installatie te kopieëren van de oude naar de nieuwe schijf, nieuwe schijf in de oorspronkelijke PC plaatsen en draaien maar.

Overigens hebben de schijf fabrikanten ook software om bestaande installatie te clonen naar de nieuwe schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan