Nieuw in C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

dafje95

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
103
Hallo,
Ik ben van plan om C++ te gaan leren. Ik had al wat doorgelezen maar het lijkt mij de beste keuze om te beginnen met het lezen van een aantal boeken.
Mijn vraag is dus: Welk boek ervaren jullie als het beste(voor iemand die er HELEMAAL nog niks vanaf weet:confused:) en duidelijkste?
In de beginners faq staan wel een aantal boeken, maar ik zoek ervaringen ermee

mvg Mike
 
nee, ik heb nog helemaal geen ervaring, ik ken wel html maar daar heb je volgens mij niks aan hier.
 
dan is met c++ beginnen erg lastig. je kan dan beter eerst met c beginnen (c++ is uitbereiding op c) gezien c veel simpeler is dan c++.
 
dan is met c++ beginnen erg lastig. je kan dan beter eerst met c beginnen (c++ is uitbereiding op c) gezien c veel simpeler is dan c++.
Totale onzin.
C is niet simpeler dan C++. Als ik een vergelijking tussen de 2 zou maken zou ik C nog als iets moeilijker wegen.

Het boek waarmee ik aan C++ begonnen ben is deze: http://www.amazon.com/Beginning-Through-Game-Programming-Second/dp/1598633600
Ik vond het een leuk boek en heb er genoeg van geleerd om een start te maken.

Als je nog nooit geprogrammeerd hebt raadt ik je wel aan om met een andere taal dan C++ te beginnen. C++ heeft veel kleine pitfalls waar een beginner op kan blijven haken, terwijl hij zijn tijd in leren programmeren zou moeten steken (en leren programmeren is wat anders dan een programmeertaal leren).

Zoek bijvoorbeeld eens op Python, Java, of C#.
 
Als je op de link klikt en de titel leest, lijkt het me duidelijk een Engels boek :).

Als je per se op C++ gefixeerd bent, kun je net zo goed in C++ beginnen. Maar met andere talen dan C++ kun je net zo goed games maken.
 
Ik ben er niet echt op gefixeerd, maar ik heb gelezen dat C++ de standaard is voor game development