nieuw (instabiel) systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterneijts

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2002
Gisteren mijn nieuwe systeem opgehaald.

3.0 ghz
asus p4g8x
1gb pc2700
2x maxtor plus 9 80gb 8mb cache
sapphire 9500 pro
plextor 48/24/48a

Wat blijkt
Na ongeveer na een minuut of 5 klapt hij kompleet er uit
Ik denk dat het enigzins met mijn nieuwe videokaart te maken heeft.

Ik snap dat het moeilijk uit te leggen is.
Ik gebruik winxp NED zonder sp1

wie weet raad??

Wat is het wattage van de voeding? Hoe heet wordt de processor? Al een andere videokaart geprobeerd?

succes

als je computer zo heet wordt (als dat het probleem is)
dan moet je effe kijken of het je koelers zijn, of je hdd.
Want ik had precies het zelfde probleem, toen ik 2 hdd's in mijn computer had. Bij mij hadden ze de hdd's naast boven elkaar gezet, zonder ruimte er tussen. Waardoor mijn hdd's niet konden koelen. Daardoor stopte mijn computer er mee, na een bepaalde tijd. je moet dus ruimte er tussen laten, en kijken of hij dan nog steeds dat probleem geeft. (als het al het probleem is)

gr. livetodie

350 watt

De asus Probe (controlle programma voor moederbord) geeft aan dat mijn case fans soms uitvallen, maar als ik dan binnen kijk staan ze maximaal te draaien.

Het systeem wordt ook niet heet

Het is trouwens een intel 3.

en de hd zitten met ruimte boven elkaar met een fan

Dus wie zal het zeggen!

Als ik jou was zou ik toch nog een extra koelertje plaatsen, dit lijkt me namelijk een typisch koelings probleempje.
En als 't niet werkt dan dump je hem gewoon bij je leverancier.. je mag toch zeker verwachten dat je pc langer dan 5 minutjes blijft draaien.

nou suc6 ermee!

Systeem klapt...

Bedoel je met het systeem klapt eruit dat ie gewoon dood valt? of dat ie reboot?

Als ie dood valt kun je dan gelijk weer opstarten of duurt het een tijdje voordat ie weer wil booten?

Ik geloof ook niet in een temperatuur probleem of de winkelier zou de koeler wel heel erg onzorgvuldig gemonteerd moeten hebben.

Het is moeilijk zo een diagnose te stellen maar omdat het om een nieuw systeem gaat zou ik hem niet openschroeven maar hem terug brengen omdat je anders de kans loopt je garantie te verliezen.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan