Nieuw intern geheugen werkt niet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter glis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

glis

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Heb vanmiddag een Corsair 256MB SDram gekocht. Wanneer ik deze erbij prik en de computer start dan gebeurt er niets. Krijg een zwart scherm. Of er staat NO VIDEO INPUT
Wanneer ik het oude interne geheugen eruit haal gebeurt precies hetzelfde. Wanneer ik het oude interne verplaats naar 2 en de nieuwe op 1 zet dan komt hij wel een stuk verder, maar dan blijft de comp steeds opstarten. Kan dan wel in de bios komen.

Type moederbord: MSI 845 Pro2
In het boekje staat dat je er gewoon een extra SDram bij kunt zetten.

Komt dit doordat het moederbord hem niet herkend?
Wat kan ik eraan doen?

no video input.......Druk je videokaart maar eens goedaan.

Geheugen defect? Hoop het niet want komt rechtstreeks uit het doosje!
Zijn er nog andere opties?

Ja, zit je VGA kabel wel goed in je monitor???

heb je perongeluk een moederbord dat de 2 soorten geheugen aankan ... en dus samen DDR en SDRAM gebruikt ? dan vrees ik dat de bankjes van je geheugen en dus je moederbord defect kan zijn ...

anders even kijken of alles diep genoeg zit, als je de pc opstart zonder geheugen zou deze moetten piepen ... en dan elk latje afzonderlijk gebruiken ... en dan eens even Memtest 86+ draaien (via diskette of via opstartcd) - te vinden op het net !

Als ik alle geheugen kaarten eruit haal hoor ik geen piepen. Wanneer ik alleen de nieuwe erin stop krijg ik de volgende melding:
Eerst hoor ik 2 piepen en dan

Bios ROM checksum error
Detecting floppy drive A media
Insert system disk and press enter

Overigens als ik ze beide erin stop komt er nof steeds NO VIDEO INPUT en alles is ook goed aangesloten. Het is ook alleen als de nieuwe erbij zit. Met alleen het oude geheugen is dit niet.

En nu?

Laatst bewerkt:
Ik heb een maar een nieuw geheugen ding gehaald om te checken of dit het is. Erin gezet en had bijna hetzelfde probleem. Nu kwam de computer wel tot het bureaublad, maar ging dan steeds weer opnieuw opstarten. Na een aantal maal kreeg ik weer: BIOS ROM checksum error. Alleen de nieuwe leverde hetrzelfde op. De oude op de tweede socket leek in eerste instantie ook niet te werken, maar na nog een keer opstarten lijkt hij het nu toe doen. Kun je nier ergens kijken waar de fout zat? Je hebt toch ergens fout rapporten? Ik denk namelijk dat hij het nu nog steeds niet echt blijft doen. Lijkt me dan ook geen geheugen probleem maar iets anders. Maar wat?

Jou MB staat er om bekent dat het eventueel in 3 banken alleen maar gelijkwaardige geheugens laat werken!
Dus 1-2-3 X 128
.......1-2-2 X 256
ENZ
tot 123 X 1 Gb
Door elkaar geeft meestal alleen maar problemen,door mij proef ondervindelijk uitgeprobeerd

ok maar mijn oude is 256MB en mijn nieuwe nu ook. Als ik hen erbij prik krijg ik de volgende tekst:
BIOS ROM checksum error.
Is dan mijn MB defect. Snap dit niet want met de oude werkt hij toch prima?
Nog steeds dus niet opgelost:evil:

Dan kunnen die 2 niet met elkaar door 1 deur

En zullen ze niet hetzelfde zijn

Laatst bewerkt:
ja zal wel maar als ik alleen het nieuwe geheugen erin prik werkt het ook nie...

MB neem aan moederbord,dat kan je niet zelf.
Dat zal je op moeten sturen,of naar een herstelinrichting waar men de exacte gegevens van het bord uit kunnen lezen d.m.v aan te sluiten stekker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan