• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw jaar aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn86

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Goedemorgen,

Zou iemand, op blad 1, een macro kunnen maken. Zodat als ik op het knopje met "nieuw jaar aanmaken" klik, het programma een nieuw jaar aanmaakt, en vraagt waar ik deze op wil slaan op de computer.
Alle gegevens op de bladen van de werknemers moeten gewist worden.

Ik heb een bestand bijgevoegd.

Met vriendelijke groet,
Martijn

Bijlagen

Dat kan je toch met de macrorecorder opnemen?
Zaken die gewist moeten worden selecteren, en wissen.

Maar ik vraag me wel af waarom je dit zou doen? Maak gewoon een sjabloon van je bestand, en dan kan je jaarlijks gewoon een nieuw bestandje afhalen.

Luc

Ik maak er geen sjabloon van, om de volgende reden. Als er een keer een nieuwe werknemer bijkomt, dan staat deze niet in het sjabloon, dus dan moet je het sjabloon steeds aan gaan passen wanneer er een werknemer bijkomt, of weggaat.

Vr. gr. Martijn

Hallo Martijn,

Bestand kopieeren nieuwe naam geven en gegevens wissen.

Gr Justes

Dat was eerst ook mijn idee. Maar dat is niet helemaal handig als je bv 30 werknemers zou hebben. Dan zou je steeds alle gegevens per werknemer moeten wissen. En waarom zou je dat doen als het met 1 druk op de knop ook zou kunnen....

Vr. gr.

Je kan ook de 30 werkbladen gezamelijk selecteren, en dus ook gezamelijk de inhoud wissen.

Niet echt aanvaardbaar indien het een commercieel programma zou zijn. Maar voor vrijwilligerswerk mag men natuurlijk niet klagen :p

Luc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan