nieuw k7s5a mobo kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ralleballie

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Hallo,
Ik heb een pc met een k7s5a moederbord,dat zeer waarschijnlijk kapot is.
is het raadzaam voor een leek ,om hier een nieuw (zelfde)mobo voor aan te schaffen en zelf in te bouwen? (lijkt mij nml niet zo heel erg moeilijk)
En zal ik dan alle software nog hebben ,in ieder geval het besturingsprogramma Windows XP Home.(want die installatie-cd heb ik er niet bij)
Ik moet er dan ook een nieuw geheugen bij hebben ,vorige is nml verbrand (vandaar ook probleem met mobo).khad altijd nog sdram maar wil er dan ddr-ram inzetten.(256 mb)
maakt het nog uit welk type/merk ik neem?

Exact het zelfde bord zal denk niet lukken,deze zijn al veschillende keren iets verandert.
Waardoor je 9 van de 10 gevallen een schone installatie moet doen
En daar kan alleen maar sdram op,op dat bord.

Dit alles nog het gevolg van je vorige Topic??

Ja,nog steeds dezelfde ellende .....:mad:
nou dan zal ik toch een nieuwe pc moeten kopen.
Kan ik dan beter een pentium of een AMD kopen ivm de onderdelen ,die ik dan kan hergebruiken of past dat meestal niet?

Dat is natuurlijk afhankelijk van je budget. Als je niet veel te besteden hebt en tevreden was met je systeem zou ik als ik jou was een nieuw moederbord kopen. Een goed socket A moederbord heb je zeker al voor €50,-.

BANDIT123 zei:
...En daar kan alleen maar sdram op,op dat bord.

De K7S5A heeft 2 ddr-sloten en 2 sdram-sloten.

Leila zei:
Dat is natuurlijk afhankelijk van je budget. Als je niet veel te besteden hebt en tevreden was met je systeem zou ik als ik jou was een nieuw moederbord kopen. Een goed socket A moederbord heb je zeker al voor €50,-.

De K7S5A heeft 2 ddr-sloten en 2 sdram-sloten.

Dat kan de eerste borden daaarvan waren maar met alleen Sdram.
Heb er hier nog een liggen.
Dus zal je een schone installatie moeten doen nu.
Er is dan namelijk een te groot verschil in hardware ,en dat vindt WindowsXP niet leuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan