nieuw kabelmodem van chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
Vorige week hadden we op 2 computers en mijn laptop internet via een Sweex Lanswitch (of router ,hoe het ook heet) een 10/100 ... 16 poorten (door een kennis aangesmeerd). Door een storing bij chello van 1 uur hadden wij twee dagen geen internet en daarna gelukkig wel op alledrie de comps. Vandaag is een monteur van chello geweest om een nieuw modem te instaleren terwijl ik op school zat. Op deze comp heeft die monteur wat ingesteld en deze doet het dus, maar nu krijg ik op mijn laptop en die andere comp het internet er niet meer op. Volgens de laptop zijn de lan-verbindingen in orde, maar ik kan niet op internet.
Via de chellohelpdesk heb ik geprobeerd ditop te lossen door bij uitvoeren -> cmd->ipconfig en daarna uitvoeren -> cmd->ipconfig /renew in te typen , maar daarbij geeft de laptop een fout. De rest van de instellingen klopte volgens de helpdesk.

Wie weet hoe ik in ieder geval op de laptop internet kan herstellen , alle comps zijn win XP .

maar deze computer doet het direct met de Motorola Surfboard 5100E en via de switch doet deze het ook alleen de andere computers niet.

Heb de chello helpdesk gebeld.
Ze hebben gezegd hoe ik de instelingen kon controleren , dit heb ik gedaan klopte allemaal.
Het enige wat ze me konden aanraden was om i.p.v. de sweex lanswitch een router te kopen en hierin het macadres van de computer die werkt hierin te klonen.

weet niemand een andere manier om op mijn laptop internet te krijgen ???

:(

router ??

Ik heb gehoord dat met een router i.p.v. een lanswitch ikwel het internet kan delen. Maar ik heb gehoord dat dit alleen kan als ik het MAC-adres kan klonen in de router, kan dit bij alle routers of weet iemand een goede (en goedkope) router waar dit in ieder geval bij kan ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan