• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw kasboek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 281057
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 281057

Hallo,

Ik ben bezig met een ander kasboek aan het maken in excel, (zie bijlage als basis) Bekijk bijlage 171791,

Ik heb voor elk middel (portomonee, betaalrekening, e.d.) een apart tabblad gemaakt. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat, wanneer ik geld pin, en dit invul in het tabblad betaalrekening, het automatisch verschijnt in het tabblad portomonee?

Daan,

Dat kan met een extra kolom bij de betaalrekening en vert.zoeken. Persoonlijk zou ik één blad maken met alle mutaties en een analyse op een apart blad.

Bijlagen

Beste Rob,

Bedankt voor je antwoord voor zover, ik heb mijn kasboek inmiddels aangepast: alle geldstromen in 1 tabblad, en dan 12 tabbladen (1 elke maand), en 1 erbij voor de totalen. Hoe kan ik jouw formule toepassen als alle geldstromen samengevoegd zijn?

Daan,

Dat kan met een extra kolom bij de betaalrekening en vert.zoeken. Persoonlijk zou ik één blad maken met alle mutaties en een analyse op een apart blad.

Daan,

Zonder voorbeeld lastig te zeggen. Waarom niet één registratieblad en analyse per maand op een ander blad?

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat, wanneer ik geld pin, en dit invul in het tabblad betaalrekening, het automatisch verschijnt in het tabblad portomonee?
Normaal gesproken zijn de stappen:
- je pint geld en krijgt daar een transactiebon bij
- als je de volgende keer je administratie bijwerkt boek je die bon: op datum d1 bedrag y bij in kas, met als tegenrekening kruisposten
- weer later werk je je bankmutaties bij (obv dagafschrift of import), en boek je op datum d2 bedrag y af van bank, met als tegenrekening kruisposten.
Boeken in je administratie doe je in principe dus alleen obv bewijsstukken.

Heren,

Hartelijk dank voor de genomen moeite. Ik heb de juiste oplossing kunnen vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan