nieuw laatje kopen, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHook

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
hallo,

ik heb even hulp nodig...
ik wil mijn pc uitbreiden met een extra laatje voor het branden van dvd's en cd's, maar welke moet ik kiezen....?

ik heb er al een in zitten (SONY DVD RW AW - G170A ATA Device)

kan iemand advies geven?

waarom wil je uitbreiden?

ik wil graag dvd's precies kopieren en om dan elke ker die op de pc te moeten zetten en dan branden(dan doet doet hij het soms ook nog niet eens op sommige dvd's spelers...)da is ook zo'n gedoe

alvast bedankt

sata is de nieuwe standaard, en als jij daar nog vrije aansluitingen van hebt, zo ik die kopen gebruiken.

je hebt 2 verschillende kabels sata en ide
sata en ide foto's
sata is de dunne kabel en ide de grote platte kabel
maak de pc open en kijk wat er inzit.
succes:thumb:

Bijlagen

• sata.jpg
    sata.jpg
    14,6 KB · Weergaven: 26
  • cable-ide.jpg
    cable-ide.jpg
    9,5 KB · Weergaven: 18
je hebt 2 verschillende kabels sata en ide
sata en ide foto's
sata is de dunne kabel en ide de grote platte kabel
maak de pc open en kijk wat er inzit.
succes:thumb:

ik heb ff gekeken en ik heb blijkbaar een wit/grijs platte kabel, das is dus en ide

maar ik heb gekenken waar die kabel heen ging, naar het moederbord(duh) maar daar zie ik geen extra lege aansluiting zetten...

kan ik wel uitbreiden?

op de meeste ide kabels kun je 2 apparaten aansluiten. dus je moet even de ide kabel onderzoeken. hoeveel dvd drives/hard disks heb je nu en wat voor aansluiting gebruiken ze>:thumb:

op de meeste ide kabels kun je 2 apparaten aansluiten. dus je moet even de ide kabel onderzoeken. hoeveel dvd drives/hard disks heb je nu en wat voor aansluiting gebruiken ze>:thumb:

mooi, ik ben voor de LG gegaan, mooi ding, werkt als een tierelier:)

thx

*OPGELOST*

Advies;

Op 2 verschillende IDE kabels krijg je meestal minder storingen als op 1 kabel.

zorg wel voor Master of Slave voor deze, Cable select geeft veel problemen.

Verder firmware update halen voor foutloos bakken nieuwe en oude DVD en CD's want dat is de grootste fout die vele maken.
Dus nu goed branden en je koopt nieuwe en... als het dan fout gaat is het vaak het niet weten welke schijf dit nu weer is.

Dus update via de firmware update van alle 2 spelers/branders indien het verschillende merken en/of types zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan