Nieuw LCD scherm erg pixelig / vaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThatDutchIdiot

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2013
Berichten
36
Hallo mensen,

Als kado voor mijn afstuderen heb ik een mooi 24 inch beeldscherm gekregen. Mijn vorige beeldscherm was 20 inch en kon nog niet op 1920x1080 helaas.

Nu met het nieuwe scherm, bij het aansluiten, herkent hij meteen de PC en schakelt perfect over op 1920 x 1080, maar ik merkte al meteen een aantal problemen..

- De kwaliteit van het scherm is goed, alleen erg pixelig (icoontjes zijn blokkerig, voorbeeld > http://i.imgur.com/lE9sgyX.png?1 )
- De tekst heeft een vage witte gloed om zich wat het erg vervelend maakt om te lezen ( http://i.imgur.com/P7Z7iCY.png?1 )

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. Updates ophalen had geen effect, in configuratiescherm met kalibreren veranderen en met de AMD control center opties aanpassen. Toch blijft alles pixelig..
Cleartekst had wel effect, maar amper. De afbeeldingen die ik heb bijgevoegd zijn met die functie aan.

Mijn vorig beeldscherm werkte op 1680x1050 en daar was alles prima, geen rare tekst of pixelige icoontjes, dus ergens met het nieuwe beeld en de resolutie gaat iets mis.

Iemand een oplossing of suggestie wat ik kan proberen?

MVG
 
Witte gloed rondom de tekst is hier niet te zien, dus dat komt eerder door je monitor(instellingen) zelf. Blokkerige icoontjes in de onderbalk zoals in dat plaatje van je is normaal.
 
Ook fijn als je verteld wat voor videokaart je hebt.
Hoe is het scherm aangesloten vga,hdmi,displayport, dvi???
 
Excuus, ik heb een Radeon HD7870. PC is aangesloten via HDMI

Als die witte gloed aan mijn instellingen ligt, welke instellingen moet ik dan aanpassen? Verlagen / verhogen van contrast en helderheid heb ik net geprobeerd, maar heeft geen effect.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ergens een dvi kabel rondslingeren.
Probeer het scherm eens aan te sluiten op een dvi kabel en kijk of het verbeterd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan