Nieuw mail adres aanmaken, voor bestaand profiel, met 2e domein op de server ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vince1980

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Hi iedereen.

Iemand enig idee, hoe ik het best een nieuw mail adres kan aanmaken, voor iemand die al een profiel heeft,
voor een 2e domeinnaam die al op de server staat.

Dus moet een nieuw mail adres aanmaken, met een al bestaand 2e domein. Andere mensen gebruikte dit domein al.
Maar deze gebruikers-account, heeft op dit moment alleen het standaard mail adres wat is aangemaakt gelijk bij
z`n profiel. Geen algemeen adres, zoals info@,
maar echt op naam ook. Dus een nieuw persoonlijk adres.

Alvast bedankt..

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat je bedoelt hier, maar als het erom gaat dat de gebruiker nu een extra e-mail adres moet krijgen, dan kan dat gewoon geregeld worden in Active Directory Users and Computers. Rechtsklikken op het gebruikersobject, Eigenschappen kiezen en in het tabblad E-mail adresses kun je dan kiezen voor New en dan een SMTP-adres toevoegen. Maak hierna een keuze welke het primaire afzenderadres moet gaan worden voor deze gebruiker: Het 'oude' of het nieuw aangemaakt e-mail adres.

Succes,

Tijs.

Ik weet niet wat je bedoelt hier, maar als het erom gaat dat de gebruiker nu een extra e-mail adres moet krijgen, dan kan dat gewoon geregeld worden in Active Directory Users and Computers. Rechtsklikken op het gebruikersobject, Eigenschappen kiezen en in het tabblad E-mail adresses kun je dan kiezen voor New en dan een SMTP-adres toevoegen. Maak hierna een keuze welke het primaire afzenderadres moet gaan worden voor deze gebruiker: Het 'oude' of het nieuw aangemaakt e-mail adres.

Succes,

Tijs.

Hi Tijs, dankje voor je antwoord.

Ja, klopt, ik moet een nieuw adres maken, voor een bestaand profiel.
Verder in outlook hoeft niets veranderd te worden neem ik aan ?
op de pc van die persoon zelf.

Alvast vriendelijk bedankt.
Vince

Verder hoeft er in principe niets aangepast te worden, maar lees wat hieronder staat.

Let wel op dat verhaal van het 'standaard afzender e-mail adres' in mijn vorige posting: Verander je het standaard afzenderadres naar het 'nieuwe' e-mail adres, vergeet dan niet om
a. De gebruiker op de hoogte te stellen dat evt. 'handtekeningen' in zijn (verzonden) e-mailberichten (als hij/zij die gebruikt) het nieuwe standaard afzenderadres moeten gaan aangeven.
b. In het geval de gebruiker POP3 gebruikt moet het afzenderadres worden aangepast in de account-instellingen van het e-mailprogramma, zodat daar het nieuwe afzenderadres wordt ingesteld.

Natuurlijk werkt het 'oude' e-mail adres ook (per slot heb je een e-mail adres toegevoegd), maar voor de lange termijn is het goed als direct het nieuwe afzender-adres wordt gebruikt áls het nieuwe e-mail adres als primaire afzenderadres is ingesteld.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hi,

Ik wou nog wat vragen,

Persoon, kan het adres niet kiezen nu als afzender zelf.
En als hij handmatig intikt het nieuwe adres als afzender,blijft
outlook toch automatisch een vorig, al bestaand adres kiezen
als afzender.

Maar post ontvangen op het nieuwe gemaakte adres werkt wel,
enig idee wat ik vergeten ben?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat de gebruiker eigenlijk moet doen is de instellingen van het Outlook profiel zo aanpassen dat het nieuwe afzenderadres daar staat aangegeven, dus niet meer het oude.

Ik ga ervan uit dat dat gewoon zou moeten werken.

Tijs.

Hallo,

Dus het moet in outlook zelf aangepast worden?

Deze persoon werkt uit naam van verschillende bedrijven,
en heeft verschillende afzenders nodig.
Nieuwe adres is ook niet de standaard afzender eigenlijk.

Vincent

Je komt nu met informatie aan die tot nog toe niet is genoemd. Dat is niet tof...

a. Ik neem aan dat je exchange 2003 gebruikt?
b. Wat gebeurt er als je het nieuwe e-mail adres als primary instelt in Active Directory Users and Computers van deze gebruiker? Kan er dan succesvol mail worden verstuurd, waarbij het nieuwe e-mail adres als afzender wordt genoemd?

Tijs.

Hi,, sorry voor de niet complete informatie.

Yes,, server 2003

En het adres komt niet voor in het algemene adressenbestand (lijst)
en kan ook niet geselecteerd worden als afzender.

Vincent

Server 2003 én Exchange 2003?

E-mail adressen kunnen in Exch2003 gekoppeld worden aan:
a. Gebruikersobjecten
b. Globale of Universele groepen met een e-mail adres
c. Contacten
d. Publieke folders

Dus nog maar eens terug naar wat ik vroeg: Is het 2de mail-adres bij het gebruikersobject toegevoegd? En indien ja, wat gebeurt er als het tweede mail-adres als Primary wordt ingesteld. Kunnen dan naar mensen op het Internet succesvol mailtjes worden verstuurd (die dus als afzender-adres hebben het tweede e-mail adres, van een ander 'bedrijf' zoals jij het noemt)?

Graag de volgende keer gewoon alle zaken uitproberen waarom gevraagd wordt én direct alle informatie geven (je vermeldt wel dat Windows Server 2003 wordt, maar niet of er ook Exchange 2003 wordt gebruikt waar ik wél naar gevraagd had).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan