Nieuw mainbord ter vervanging msi ms7048

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snaak_held

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2005
beste,

van het onderwerp "processors" kom ik naar het "moederbord"-onderwerp.

ik heb een model medion mt6 type: mt 261A. Hierin zit een micro-atx msi ms-7048 moederbordje verscholen met een 478 socket. ik heb echter geen idee welke chipset hierop zit.
mijn cpu is een P4 3Ghz/512/800 en verder heb ik nog 2 x 256 DDR pc3200 geheugen.

Ik vermoed dat hiervan het moederbord gesneuveld is. Nu denk ik dat het beter is om een nieuwer moederbord aan te schaffen dan het oude te herkopen...

Nu weet ik niet welk model ik moet aanschaffen, zou graag nog enkele zaken herbruiken omdat deze pc als een mediacenter moet gaan dienen. Zaken zoals het geheugen, harde schijf en cpu zou ik graag hergebruiken. De vga-kaart zou ik gaan vervangen door eentje met een hdmi-out. Welk moederbord zou hier voor kunnen doorgaan? Misschien is het beter om een atx moederbord te kopen en direct een case bij ook? had gedacht aan msi model 945GCM478 (http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=170&prod_no=1525) maar miss hebben jullie andere ideeën?

mvg,
snaak

ps: admin kan je dit onderwerp verplaatsen? thx

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij passen het nieuwe moederbord en de processor niet op elkaar dus zal je ook een andere processor moeten kopen.

Modag

hoi het geheugen is ook anders en gaat niet passen

en de videokaart hoe is daarmee?

EDIT: zo te zien beide dus pci_e maar wel beide socket 478

Laatst bewerkt:
Hoi frank,

Je hebt gelijk het is wel alle twee socket 478 ik wist niet dat die al ddr 2 en pci-e hebben dus de processor past wel op het nieuwe moederbord zat er dus naast.

Modag

zoals ik het nu overzie heeft die dus alleen een probleem met het geheugen.dat kan ie niet overzetten.

maar ja, ddr2 mem kost je de kop ook niet....

dat probleem met geheugen is redelijk snel op te lossen. 512 is toch iets te weinig in deze moderne tijden. Nu vraag ik me enkel af of dit moederbord echt een verbetering is t.o.v. het oude.

de videokaart is een probleem want men oude is agp en dit slot zit niet op het moederbord. Ik ging toch al gaan voor een vga-kaart met hdmi output.

wacht ff hoor.
je zegt die oude videokaart is een agp maar die zat toch op die ms-7048?
en ach wat is beter met dat bord.gezien je doeleinde(en qua verdere hardware) zal je dat niet merken.
maar is het niet verstandiger voor je om een algeheel upgrade setje te kopen?
bord+proc+geheugen?

EDIT: na even doorgezocht te hebben blijkt je oude bord dus een agp slot te hebben.dan heb ik dus een fout ontdekt op een site.
maar goed je wilt toch ook een andere kaart en geheugen.het enige dat je dus wilt houden is je processor.

Laatst bewerkt:
wacht ff hoor.
je zegt die oude videokaart is een agp maar die zat toch op die ms-7048?

ja die oude videokaart komt uit andere pc maar mijn bedoeling is toch om daar een nieuwe voor te kopen

EDIT: na even doorgezocht te hebben blijkt je oude bord dus een agp slot te hebben.dan heb ik dus een fout ontdekt op een site.
maar goed je wilt toch ook een andere kaart en geheugen.het enige dat je dus wilt houden is je processor.

als je het zo bekijkt is het miss beter van de hele zooi weg te smijten en een nieuwe binnen te halen....

ja die oude videokaart komt uit andere pc maar mijn bedoeling is toch om daar een nieuwe voor te kopen

als je het zo bekijkt is het miss beter van de hele zooi weg te smijten en een nieuwe binnen te halen....

tja.....,:D

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hoi !

Is mATX-hoor !

Neem er een knap video-kaartje bij en je bent voor weinig weer het heertje !

Vorige processor kun je weer verkopen via onze onovertroffen marktplaats !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan