• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nieuw medewerkers bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOUKES

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2016
Hallo,
Ik krijg maandelijks een verse lijst opgestuurd met alle medewerkers die op dat moment in dienst zijn. Deze moet ik vergelijken met de lijst van een maand eerder.
In dit voorbeeld zijn het er maar een paar maar in werkelijkheid meer dan duizend
Er zijn mogelijk nieuwe nummers toegevoegd én er zijn mogelijk medewerkers niet meer in dienst.

Met welke formule(s) kan ik snel zien welke medewerkers wel in bestand 1 staan maar niet meer in bestand 2
en hoe kan ik ook snel zien welke medewerkers niet in bestand 1 staan maar wel in bestand 2

Bedankt voor de hulp vast
Djurre

Bijlagen

bvb

Code:
=COUNTIF($D$2:$D$31;A2)=0

Waarvoor dient die vergelijking ?
Actueler dan actueel lijkt me niet mogelijk.
Als een lijst geproduceerd kan worden met actuele medewerkers, kan ook een lijst geproduceerd worden van vertrokken medewerkers uit hetzelfde systeem.

Laatst bewerkt:
Actueel

Helaas is er geen software voor P&O personeelsregistratie
De medewerkers in het roosterprogramma moeten steeds worden vergeleken met de Excel lijst van P&O ( tis helaas niet anders)
Doordat er heel veel wijzigingen zijn ontstaan vaak verschillen in beide lijsten.
Met "aantallen als" heb ik overigens al een soort van oplossing. Bedankt i.i.g.
Djurre

Helaas is er geen software voor P&O personeelsregistratieDjurre
voor...
Hallo,
In dit voorbeeld zijn het er maar een paar maar in werkelijkheid meer dan duizend
Volgens mij kun je een basis programma vast zo vinden... zelfs gratis....
Heb nu geen moeite gedaan maar zag ze vroeger wel voorbijkomen.
Zorg iig dat er altijd een csv import/export in zit en je heb er weinig extra werk aan.
En dan uiteraard de juiste filters om te exporteren wat je wilt.
Kan me niet voorstellen dat het er niet is als free of open source.
Moet nu aan het werk...

Als P&O een Excel lijst kan maken van medewerkers kunnen ze ook een lijst maken van vertrokken medewerkers.
Hoe komt het roosterprogramma aan de gegevens van medewerkers ?

Laatst bewerkt:
Gegevens

Planning krijgt mail uit verschillende hoeken
Uitzendbureaus, andere vestigingen, p&o medewerkers

Hallo,

Dat klinkt mij heel bekend in de oren.
Bij ons komen deze div. bestanden uit AFAS, SAP. Deze dienen dan vergeleken te worden met ons learning management systeem.
Nu zullen sommigen zegen van, lever de bestanden aan zoals wij die graag willen hebben.
Maar dat kost voor de aanleverende afdelingen teveel tijd, moeite en dus geld.
Oftewel hier kun je het mee doen anders is het jammer.
Ik heb het e.e.a. opgelost met power query. Dus div bestanden uploaden en power query doet daar dan z'n plasje over.

Dit is geen Excelprobleem, dit is geen automatiseringsprobleem, dit is een organisatieprobleem.

@Snb

Ja, je verwoord het zeer goed.
Als de organisatie daar geen geld aan wil uitgeven, wie zijn wij als "arme sloebers dan.
Bestanden van AFAS en SAP dienen aangepast te worden en dat zijn externe partijen welke een tarief hebben waar je niet vrolijk van wordt.
Dus is de vraag of dit niet (eenmalig) intern kan.

Draai jij daar dan persoonlijk financieel voor op ?

Nee, Snb

Ik ben maar een arme medewerker en heb het probleem al div. keren, op een kritische manier, kenbaar gemaakt.
M.a.w. 0 op het rekest.
Aangezien Excel een hobby is heb ik zelf maar iets in elkaar "geflanst" om het me zelf makkelijker/efficiënter te maken.
Door deze efficiëntie heb ik meer tijd om extra koffie te gaan halen en sociale contacten te onderhouden.
Het mes snijdt nu aan 2 kanten, niet?
Voor nu einde discussie v.w.b. dit probleem want TS wordt hierdoor niet geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan