nieuw met dringende hoofdbrekend probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvwezel

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Dag Allemaal
ja ben al tijd bezig met database op te zetten in Acces
Nu loop ik tegen probleem en hier de omschrijving:
IK heb klantkaartformulier (die opgebouwd is door klanttabel om te zetten naar een formulier , en werkt goed 0
Maar nu moet er aan elke nieuwe klant ook een eigen externe map komen waar ik dan excel tekenen etc in kan zetten.
hoe maak ik deze zo dat een andere dus automatisch deze kan aanklikken en in de map terecht komt.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
mijn kennis is beperkt

Dat is wel te doen; ik gebruik daarvoor zelf deze constructie:
Code:
    With frmDossier
        If .DossierPad_d & "" = "" Then
            TempVars.Add "varDossierPad", fPadMaken(CurrentProject.Path & "\Personen\" & Me.persoon_id & "\" & .DossierID & "\")
            .AllowEdits = True
            .DossierPad_d.Value = TempVars("varDossierPad").Value
            .Dirty = False
        Else
            TempVars("varDossierPad").Value = .DossierPad_d
        End If
        .AllowEdits = False
        .Visible = True
    End With

Code:
Public Function fPadMaken(sFolder As String) As String
On Error GoTo ErrorHandler
Dim sF As String
    sF = GetPathOnly(sFolder)
    If Dir(sF, vbDirectory) = "" Then
      sF = fPadMaken(sF)
      MkDir sF
    End If
    fPadMaken = sFolder
    Exit Function

ErrorHandler:
    Exit Function
End Function

Code:
Public Function GetPathOnly(sPath As String) As String
    GetPathOnly = Left(sPath, InStrRev(sPath, "\", Len(sPath)) - 1)
End Function

Ik heb dus een tabel Dossiers, met een veld [.DossierPad_d] Bij het bladeren door de records wordt de With..End With getriggerd die controleert of er een pad is gemaakt/ingevuld in dat veld. Zo niet, dan wordt het pad aangemaakt met de twee functies. Ik zet de nieuwe padnaam ook nog in een TempVars variabele voor later gebruik; dat hoef jij uiteraard niet te doen.

Dank je wel OctaFish

Maar nu even de uitvoering
oke ik heb in mijn tabel even een kolom deze naam gegeven DossierPad_d maar waar moet ik nu die twee blokken code invoeren om het werkend te krijgen ?
ja ik ben nog niet helemaal in thuis hoor
:confused:

De twee functies moet je in een module zetten (<Alt>+F11>, <Invoegen>, <Module>). Het bovenste blok gebruik je in de code die je nu gebruikt; ik vermoed dat je de map wilt aanmaken op het moment dat je bladert. Dus als je een andere klant selecteert, dan moet de map aangemaakt worden. De gebeurtenis <Bij aanwijzen> zou dan een goede zijn. Je moet de code overigens nog wel aanpassen, want jouw formulier heet vast anders, en de structuur van de mappen zul je ook wel anders willen hebben. En ik zou nooit veldnamen overnemen van externe code, maar de code aanpassen aan jouw situatie :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan