nieuw mobieltje

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjean

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2005
Berichten
104
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe mobiele telefoon, heb er nu één maar die kan alléén maar bellen,:shocked:
wat eigenlijk de bedoeling is van dat apparaat natuurlijk, dus eigenlijk niets mis mee.
Maar nu ik me er zo in aan het verdiepen ben (ook bij kennissen b.v.) zie ik de voordelen als er meerdere functies opzitten.

Nu kwam ik na veel zoeken en reviews lezen uit op de volgende mobiele telefoon.

Samsung Galaxy i7500

http://www.samsung-i7500.nl/

Hij komt uit ergens in september, wel jammer eigenlijk, want anders had ik hem al besteld.

Maar ik heb natuurlijk ook de nodige vragen en mischien zijn er hier mensen die me iets wijzer willen maken.


1e- ik wil hem prepaid is dat handig denken jullie met zo'n multifunctie apparaat.
Bel niet veel normaal gesproken, dus aan de belminuten van een abonement heb ik niet veel.

2e- hij kan dus ook op internet.
Thuis wil ik gewoon via de router met z'n wifi verbinding op internet komen, wat wel weer handig is omdat ik dan gelijk in ons eigen netwerk zit, om foto's over te zetten b.v.
Hij kan dan mooi met de andere computers in verbinding zijn.
Dus internetten via de eigen router kost niets, als ik het goed begrepen heb.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?

3e- er zit een GPS systeem op, ook heel lekker als dat goed werkt.
Maar kan ik dit ook zomaar overal gebruiken zonder extra kosten?
Werkt de gps zonder internet verbinding.
Hij heeft zijn GPS ontvanger, maar zie bij sommige specificaties alleen A-GPS navigatie staan.
Zou hij gewoon als GPS kunnen dienen net als een tomtom b.v.

4e- ik kan hem simlock vrij kopen
Dit betekent dan dat ik iedere prepaid simkaart erin kan gebruiken toch?
Dus dat ik zelf m'n aanbieder kan kiezen en eventueel kan verwisselen van aanbieder?

5e Heeft hij dan ook een telefoon nummmer of zit die bij je prepaid simkaart die ik dan bestellen moet.
Of heb ik dan aan de simkaart alleen niet genoeg en moet er nog iets van een nummer bij gekocht worden?


Ik hoop dat jullie bij mij wat vraagtekens weg kunnen nemen door op mijn vragen te reageren, bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
1e- ik wil hem prepaid is dat handig denken jullie met zo'n multifunctie apparaat.
Bel niet veel normaal gesproken, dus aan de belminuten van een abonement heb ik niet veel.
__________________________________________________________________________
zou ik zeker doen!
__________________________________________________________________________
2e- hij kan dus ook op internet.
Thuis wil ik gewoon via de router met z'n wifi verbinding op internet komen, wat wel weer handig is omdat ik dan gelijk in ons eigen netwerk zit, om foto's over te zetten b.v.
Hij kan dan mooi met de andere computers in verbinding zijn.
Dus internetten via de eigen router kost niets, als ik het goed begrepen heb.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
__________________________________________________________________________
ja ik heb er ervaring mee ik heb een pda van qtek alleen die had wat problemen met wpa(2)
VERDER is het gratis!:thumb:
als je de eigen internet niet meerekent:p
__________________________________________________________________________
3e- er zit een GPS systeem op, ook heel lekker als dat goed werkt.
Maar kan ik dit ook zomaar overal gebruiken zonder extra kosten?
Werkt de gps zonder internet verbinding.
Hij heeft zijn GPS ontvanger, maar zie bij sommige specificaties alleen A-GPS navigatie staan.
Zou hij gewoon als GPS kunnen dienen net als een tomtom b.v.
__________________________________________________________________________
als je daar de software van hebt kan dat natuurlijk


dat zijn in ieder geval de vragen waar ik het antwoord zeker op weet
over het telefoon nummer zit volgens mij in je simkaart maar als je die al hebt neem je gewoon het oude nummer mee
verbeter me als ik niet goed zit:eek:
 
1: maakt niets uit zolang je geen gebruik gaat maken van internet via je provider.
Bellen, sms-en mms-en ect lijft hetzelfde

2: Als er een WIFI mode op zit kun je inderdaad gewoon met je netwerk verbinding maken
En is dus gratis. => Let wel op wifi! internet via provider kost dikke knaken. (prepaid)

3: GPS en A-gps (assisted gps) is ongeveer gelijk.
A-gps maakt ook gebruik van de mobiele centrale bij opstarten / slecht bereik gps
http://nl.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

Tom tom ect kan hier gebruik van maken.

4: Ja, simlock vrij betekend dat er elke simkaart inpast.

5: Een GSM is gewoon een apparaat. Je telefoonnummer ect. IS je SIM kaart.
In een prepaid pakketje zit simkaart uiteraard met nummer.
 
MJ IT en Mukkel bedankt voor jullie antwoorden.

Kan hier weer mee verder, :thumb:
Er zijn mooi een aantal vraagtekens bij me weg nu :)

Thanks:thumb:

Eventuele andere opmerkingen cq antwoorden mogen blijven komen hoor :eek:
 
Ik denk dat je het mobiel internet wel zult missen als je het niet hebt.

Heb zelf sinds een dikke maand een HTC Touch Pro en gebruik het mobiel internet toch regelmatig terwijl ik dit vroeger ook wel wat overdreven vond.

TomTom werkt gewoon met interne GPS ontvanger, dus is volledig gratis (op de software na dan). Je hebt wel een optie 'quickGPS' die de huidige positie van de satellieten download, maar dat kan je ook thuis doen.
 
na mobiel internetten heb ik ook niet en mis ook niets.
En zie het nut er ook nietvan in.

Het is wat je je zelf aanwent. De TS heeft nooit eerder mobiel inet gehad, dus dat zal het probleem niet zijn/worden.

En grotendeels zoek je toch onzin dingen op. Je kunt tegenwoordig overal internettendus..

en hetis rete langzaam.
 
na mobiel internetten heb ik ook niet en mis ook niets.
En zie het nut er ook nietvan in.

Het is wat je je zelf aanwent. De TS heeft nooit eerder mobiel inet gehad, dus dat zal het probleem niet zijn/worden.

En grotendeels zoek je toch onzin dingen op. Je kunt tegenwoordig overal internettendus..

en hetis rete langzaam.

Je doet hier wel redelijk wat aannames moet ik zeggen.

Jij zoekt wellicht onzin dingen op, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
3G is meer dan snel genoeg.

Het mobiel internet is niet meer wat het een paar jaar geleden was.
 
:) redelijk wat aannames ?
Ik wil hier niet over discuseren, maar jij gooit het mobiel internet omhoog.

Zoals al eerder is vermeld de TS heeft nog nooit eerder inet op z'n mobiel gehad, dus hoe kun je iets missen als je het nognooit gehad hebt??

En onzin dingen is een breed begrip. Wat jij geen onzin vind kan ik misschien wel vinden.
maarja...

De TS moet zelf maar kijken wat hij wilt.
 
Thanks BrEeZeR, dat van die tomtom is lekker om te weten en internet of dat wel of niet mis, daar heb ik inderdaad geen idee van met een mobiel.
Zie het wel eens bij een kennis dat hij zo eventjes dingetjes opzoekt tijdens een gesprek, dat is wel erg handig ongeacht waar je bent dan.

Tja kan ik later ook nog naar kijken, hij is simlock vrij en dat vind ik wel lekker.

@ Mukkel ik wil het internet hier gewoon thuis gebruiken met m'n mobiel via de router.
Lekker makkelijk, bijvoorbeeld als we zitten te eten eventjes snel kijken wat het weerbeeld gaat doen(buienradar ofzo) of meer van die kleine zoek dingetjes.
Lijkt mij wel handig hoef ik niet m'n hele pc op te starten als die uit staat.
Dus eventjes snel koekeloeren, mwa zie het wel zitten, denk dat ik hem ga bestellen.

Alleen ik zag ook weer die nokia N97 met zo,n toetsenbordje,.. hmm tja.
Vind die samsung heel mooi eigenlijk, die nokia is ook weer een stuk duurder.
 
Onder het eten? Even kijken op internet? :shocked::shocked:

Mijn hemel, gelukkig woon je niet in mijn huis.

Ik neem aan dat je ook je mobiel aan laat staan als je gaat uit eten of zo. Fijn voor al die andere mensen die lekker ongestoord eens een avondje uit willen.
 
:D Nope absoluut niet hoor Femke, er is nog nooit iemand die mijn mobiel heeft gehoord of gezien en helemaal niet tijdens een avondje uit.
Echt waar, dit omdat ik dat zelf ook niet prettig vind.

Het lijkt eigenlijk wel dat het de normaalste zaak van de wereld begint te worden dat iedereen zit te bellen dus ik begrijp je best ;)

In gezelschap is mijn mobiel uit, als ik hem dan al mee heb. Meestal ligt hij dan gewoon thuis of er moet een "probleem" iets in de familie zijn, dan is hij wel mee en geef ik dat ook van te voren aan hoor.

Was maar bij van wijze van spreken om te laten blijken dat het best wel makkelijk is.
En soms zit ik alleen te eten:p :D dan mag het wel toch?
 
Laatst bewerkt:
Oh, gelukkig maar.

Ik heb het vaak meegemaakt dat een gezin uit eten gaat, kinderen mee en die krijgen dan telefoon. Gaan ze zo onder het eten gewoon bellen................ik snap dat gewoon niet, ouders zeggen er niets van. Zal mijn kinderen niet gebeuren hoor.

Maar goed, ben blij te lezen dat jij rekening houdt met anderen!

En ja hoor, als je alleen eet heeft niemand er last van. Toch?
 
Yep in je eentje kan geen kwaad, je krijgt alleen van die vette vingers erop :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem vandaaag besteld de Samsung i7500 Galaxy dan natuurlijk :)
Op voor besteld want hij is in Nederland nog niet leverbaar.
Was ineens weer enige twijfel door die nokia maar het is toch de samsung geworden.

Zal wel ergens in september zijn (hoop ik) voor hij hier is.
Las iets van eerste week van september dat hij geleverd wordt aan de winkels, maarja die datum stond eerst op 28 augustus dus schuift iedere keer een beetje op.

Ik wacht het maar af.
Kan ondertussen mooi nog even kijken welke provider ik neem, het wordt inderdaad prepaid en dan denk ik bij simyo.

Heeft er iemand hier ervaring met simyo?
Ze gebruiken het netwerk van kpn dus dat moet goed zijn toch.
Of......... hebben jullie zowiezo hele andere ideeen van welke aanbieder ik het beste kan nemen?
 
Ik zit al jaren bij Vodafone, bevalt mij uitstekend, ik ben altijd bereikbaar en er is nog nooit enige storing geweest.
Zowel ik als mijn man hebben een sim only, dus geen prepaid maar wel heel goedkoop. €4,75 per maand voor 75 minuten + 25 sms.
 
€ 4,75 per maand is inderdaad ook niet gek.

Vroeger zat ik bij libertell wat later bij vodafone ging /of vodafone werd.
Toen al waren er eigenlijk ook nooit problemen, bij mij niet te minste
Totdat vodafone met hun opwaardeer regeling begonnen te knoeien, wat ze gelijk weer in korte tijd weer terug draaiden, maar toen was ik al gevlogen:D (dit even tussendoor)
Moet hier ook nog ergens op de helpmij staan van toen.:)

Hmm ja, vodafone sim only moet ik ook maar eens gaan bekijken dan,
Er zijn nogal wat aan aanbiedingen zo

Thanks Femke
 
Laatst bewerkt:
:shocked:Wat een mooi apparaat, hij is gisteren binnen gekomen en ik ben nu, vanmiddag er wat mee aan het stoeien.
Wifi werkt als een trein, emailen via m'n gewone emailadress en googelen internet alles werkt nu.

Ik heb nu een prepaid simkaartje van simyo en die werkt ook, kan ik ook eventueel betaald(via simyo) mee internetten buiten de router(wifi) om.

Het is toch simyo geworden, kwam eergisteren in de bus vallen en gisteren de telefoon kan niet mooier, denk ik

Dus alles is compleet alleen nog de gps software bekijken, er komt mischien iets nieuws van tomtom speciaal voor de "google android" toestellen dus dat wacht ik eerst nog even af als de ontwikkeling daarvan niet te lang duurt natuurlijk

:thumb:Bedankt allemaal voor jullie meedenken en alle adviezen.
Ben zo blij als een kind, tis echt een super vet apparaat, bedienig gaat ook soepeltjes en eigenlijk heb ik de gebruiksaanwijzing nog niet eens bekeken.
Alles wijst voor zich
 
ff tussendoor, volgens mij kun je zelfs voor sim-only ook nummerbehoud aanvragen, weet alleen niet of alle providers dat doen.

ik zou eens achterhalen of die mogelijkheid eris, wel zo makkelijk.

ohw srry had je laatste bericht niet helemaal gelezen maar je hebt je sim al. never mind
 
Laatst bewerkt:
:shocked:Wat een mooi apparaat, hij is gisteren binnen gekomen en ik ben nu, vanmiddag er wat mee aan het stoeien.
Wifi werkt als een trein, emailen via m'n gewone emailadress en googelen internet alles werkt nu.

Ik heb nu een prepaid simkaartje van simyo en die werkt ook, kan ik ook eventueel betaald(via simyo) mee internetten buiten de router(wifi) om.

Het is toch simyo geworden, kwam eergisteren in de bus vallen en gisteren de telefoon kan niet mooier, denk ik

Dus alles is compleet alleen nog de gps software bekijken, er komt mischien iets nieuws van tomtom speciaal voor de "google android" toestellen dus dat wacht ik eerst nog even af als de ontwikkeling daarvan niet te lang duurt natuurlijk

:thumb:Bedankt allemaal voor jullie meedenken en alle adviezen.
Ben zo blij als een kind, tis echt een super vet apparaat, bedienig gaat ook soepeltjes en eigenlijk heb ik de gebruiksaanwijzing nog niet eens bekeken.
Alles wijst voor zich

Hoi bjean,

We zijn inmiddels bijna twee maanden verder, ik ben erg benieuwd of je nog steeds zo tevreden bent over de Samsung Galaxy.
Ik mag bijna mijn abbonement verlengen en twijfel enorm tussen dit toestel en de Iphone.

Dan de vragen waar ik nog mee zit:
1) Ik wil het toestel ook gaan gebruiken als navigatie, weet je daar inmiddels al meer van zoals wat zijn de kosten voor de software b.v. tomtom ?

2)Verder kan je voor de Iphone natuurlijk heel veel aplicaties downloaden zoals het weer in binnen en buitenland (ik bedoel niet buienradar), is dit er voor de Galaxy ook of is dat een stuk minder?

3) Ik ga het toestel ook gebruiken als mp3 speler.
Hoe is het geluid van de Galaxy?

4) Gaat het updaten van de firmware een beetje eenvoudig?
Ik heb namelijk gehoord dat bij de eerdere firmware het toestel minder goed werkte.
Het is dus zeker verstandig om het regelmatig te updaten.

Ik hoor graag wat je ervaringen zijn, alvast bedankt voor de genomen moeite.
twinmom1995
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan