Nieuw Mobo + CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Virus

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2003
Ik heb een redelijk oude computer en het wordt tijd dat ik die eens ga upgraden. Graag zou ik van deze computer:
AMD 900 Mhz
MSI K7T Pro2
512mb sdram

een

P4 2,4 Ghz
Asus P4S533-E
512mb ddr sdram

van maken. Ik wil voor de rest mijn huidige configuratie:

300 watt
Geforce4 MX 400
30GB Harddrive met Win2K
DVD-speler en CD-writer

behouden. Maar nu wil ik weten of dit mogelijk is. En moet ook windows opnieuw geïnstalleerd worden, zal alles nog werken enz.

Bij voorbaat dank! :thumb:

P.s. kom niet op de proppen een compleet nieuw systeem te kopen, we hebben net een nieuwe. Maar ja, in het netwerk gamen is toch wel erg aantrekkelijk, dus dan kan ik deze computer voor zo'n 200 euro een flinke upgrade geven en de oude spullen verkopen. Wil trouwens ook deze nieuwe configuratie op marktplaats.nl kopen:
http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/moederborden/43359.htm

Dat is zeer goed mogelijk, maar voor netwerk gamen zou ik toch aanraden er ook een nieuwe videokaart in te stoppen, een radeon 9600 ofzo, want die zal toch wel heel wat beter presteren in 3d games

helaas is het maar een AGP 4x poort. Heb ik op dit moment ook en ik heb ook de snelste videokaart voor AGP 4x. Maar zal ik geen problemen krijgen met mijn Windows installatie, hardeschijf of andere apparaten? En is mijn computer niet te oud? Het is wel een standaard ATX met 20 pin voedingsconnector, hetzelfde als voor het nieuwe moederbord. Maar waar moet ik allemaal op letten bij connectoren? Hoe moet alles worden afgekoppeld en aangesloten en kan dat nog wel met zo'n oude computer???

En tegen wat voor problemen kan ik komen te staan met installeren en verwijderen van de moederborden? Past hij gewoon in mijn kast?

Heb je de originele Win 2k?

Dan zou je best problemen kunnen krijgen. Volgens mij laat windows tijdens de installatie een unieke code achter (ik dacht in het moederbord). Ik dacht dat je windows dan alleen nog kan installeren als die code te vinden is. Als je dus een nieuw mobo koopt, kan het zijn dat het installeren niet meer werkt.

CORRECT ME IF IM WRONG!

Greetz,
Timothy

zelf weet ik er niets vanaf. Heb de Pro-versie van Win2K. Weet iemand of dit klopt???

Geplaatst door The Virus
En tegen wat voor problemen kan ik komen te staan met installeren en verwijderen van de moederborden? Past hij gewoon in mijn kast?

Als je een ATX kast hebt, gaat dit wel lukken.

Heb je de windows in de winkel gekocht? Of zat ie al bij je pc? Of heb je hem van internet gedownload? Of van iemand gekopieert?

P.S. Je hebt ook een aanpas knop, is wat overzichtelijker i.p.v. 3 keer achter elkaar een berichtje te plaatsen...

oow sry zal eraan denken. Ik heb een kopie inderdaad. Moet alleen nog weer ff cd vragen van kennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan