nieuw mobo en videoplank

Status
Niet open voor verdere reacties.

kwaksmak

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
hey

ik wil dus een nieuw moederbord aanschaffen omdat ik een nieuwe videokaart wil op pci-e basis. ik wil er dus niet op achteruit gaan qua videokaart en vraag dus ff om hulp hier.

de specs die ik nu heb zijn:
mobo : asus a8v deluxe
video : asus v9999gt AGP (6800 gt draait stnd op 350/700)
cpu : amd 3200 @ 2.6 ghz (939)
geheugen : Kingston Hyper-X DDR400 @ 236mhz

mijn oog voor een mobo viel op de asus A8N-SLI GL/PCIEx. dit omdat ik misschien later in SLI wil gaan draaien (verstandig of overbodig?)

en een videokaart leek me de XFX 6600gt wel heel leuk omdat deze kaart standaard op 500/1000 draait.

kan op internet niet zien of ik er dan op achteruit ga. zou dus wel heel graag willen weten of deze keus verstandig is of dat ik beter een andere videokaart en/of moederbord kan nemen.

prijs voor een mobo had ik ongeveer €150 in gedachten
prijs voor een videokaart had ik rond de €250 in gedachten

kan ook 2 kaarten in SLI krijgen van 2 maanden oud.

Sparkle 6600GT 256mb (dus 512 in totaal)

zijn dit goede kaartjes?
heb namelijk nul komma nul ervaring met dit merk en het is volgens mij ook niet echt bekend.

wtf heb jij geld teveel:o je zit nu al met een 6800 gt:confused: en voor 250 euro zul je zeker geen 6800 gt kunnen kopen(wel een 6600 gt) een 6800 gt kost 400 euro(kzie dat die gezakt is in prijs??) uh is de 7800 gtx al te koop???http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=60353
jah, een nieuw mobo zul je uiteraard nodig hebben om bijvoorbeeld de 7800 te draaien. maar je hebt een 3200(64 bit?? en overklokt), een geforce 6800 gt en vermoedelijk 1 giga ram. vin je nu niet dat je nu al een redelijke high-end pc hebt, waarmee je alles kunt draaien? ik zou als ik jou was wachten tot de geforce 8 series. je zou wel veel verschil merken met de 7800, maar tog is het het nog niet waard.(en al helemaal niet om 6800 in pci-express te zetten)tjaa, SLI zal idd wel leuk zijn, maar je zal er nooit iets van merken(tog niet qua gaming)

kzou zeggen: spaar wat door zodat je over een jaar of 2(tegen dan zal je videokaart al beginnen niet meer mee te kunnen met bijvoorbeeld de unreal engine 3) voor een geforce 8(wat ik ook doe en ik zit nog met een geforce fx 5200(128 MB) amd athlon xp 1700+ en draai alle games nog, niet op het maximum, maar ze draaien(GTA: SA op 1024*768 probleemloos)

nee geld heb ik zeker niet te veel maar heb straks een stage van een paar maand in het buitenland en daar is de elektronika best wel snel.

maar nu jij dus verteld dat ik een 6800gt in pci-express niet echt als 'sneller' ga ondervinden dan heb ik dus toch et id dat ik beter ff kan wachten.

wat ik dus zowiezo ga kopen na mijn stage is een dfi moederbord maar dan heb ik dus ook een nieuwe videokaart nodig. zal wel ff googlen wanneer de geforce 8 serie uit komt en wat dat wel niet mag gaan kosten. wil nog iets verder gaan overklokken want mn moederbord houd me nu tegen :p

ik dacht dus dat pci-x veel en veel sneller was dan agp. en als ik dan ook nog een iets snellere 6800gt zou kopen dat et dan helemaal feest zou zijn. maar het verschil is blijkbaar toch niet zo groot als ik dacht.
:confused: :thumb:

haha en ja die 7800 GTX lijkt me toch iets te veel van het goede.
ben ook ma een student die veel moet werken om wat te kunnen presteren :p :D

een 6600 is op dit moment heus nog een high end kaart hoor!!! tjah over die geforce 8 serie kan ik nog niets zeggen daar de geforce 7 nog maar juist uit is :p ik vermoed nog een dik jaar voor de geforce 8

tsjah... en daar zal dan wel een zwaar prijskaartje aanhangen...

denk dat ik maar ga wachten tot dat er meerdere versies zijn van de 7800 en die dus ook een stukkie goedkoper is.

bedankt voor je reactie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan