Nieuw mobo, geen beeld bij windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Typhoonnl

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Ik heb sinds vandaag een nieuw moederbord gekocht de MSI K9NGM3 met onboard GeForce 7050PV, ik heb alles overgezet/aangesloten en hij start nu wel op alleen komt ie vanuit t opstarten bij het windows laadscherm,en dan krijg ik ineens wit beeld...
Specs van mijn pc voor extra info:
-Amd Athlon X2 - 2.4
-2 x 1 GB DDR2 - 800 mhz
-Onboard Geforce 7050PV - 256 MB
-20 GB HDD IDE (windows xp media edition op geiinstalleerd)
-320 GB DHH Sata

Moet ik windows misschien opnieuw installeren? of ligt het misschien aan de onboard videokaart? of miss in mijn bios iets wijzigen? ik weet t iig niet meer :confused:

Begin idd. het bios eens te bestuderen en dan met name het scherm / de schermen van het videogebeuren.

Een nieuw moederbord (nieuwe chipset) betekent helaas Windows opnieuw installeren.

Even nog een andere vraag: ook de afstandsbusjes weer goed en op de correcte plaatsen gemonteerd?

Door hetgeen mrmusic schreef, werd ik wakker geschud.... je hebt toch niet een harddisk met Windows erop op een nieuw moederbord aangesloten ? Nee toch, dat zal toch niet echt?

dus win xp sowieso opnieuw installeren?
Ik twijfel / twijfelde / kan er niet met zekerheid uit opmaken of een oude hdd met Windows erop is overgezet, dan wel dat Windows opnieuw is geïnstalleerd en dat de problemen toen begonnen.

Dat hangt er vanaf óf je idd. een harddisk die voorheen op een ander mobo zat op dat nieuwe hebt aangesloten. Zo ja, dan "Ja". Zo nee, misschien niet, iig eerst het bios induiken.

Laatst bewerkt:
en deze:
je hebt toch niet een harddisk met Windows erop op dat nieuwe moederbord aangesloten?

en deze:
je hebt toch niet een harddisk met Windows erop op dat nieuwe moederbord aangesloten?

Retorische vraag.. je kan toch wel lezen bij specs.. :confused:

maar goed iig, k zal wel proberen m'n hdd te formatteren en opnieuw xp erop te zetten. iig bedankt zover

Laatst bewerkt door een moderator:
NIet iedereen schrijft logsich. Dat jij precies bedoelt wat je schrijft of andersom, is hartstikke mooi. "Vergeef" mij dat ik een oer.... actie als een compleet geïnstalleerde Windowsschijf overzetten op een ander mobo als iets ongelooflijks beschouwde. Je vindt het toch niet gek dat ik zoiets niet verwacht van iemand die zelf de kennis bezit om een nieuw mobo te plaatsen?
Door jouw antwoord hierboven is het mij nu ook voor de laatste paar procenten helder ja..............

Zo snel zou ik zelf niet opgeven, eerlijk gezegd.

Kijk naar deze handleiding van Frisian, en gebruik 'm om een XP opstartbare CD te bakken waar je alvast de drivers van je nieuwe moederbord en SP2 in integreert.
Dan een herstelinstallatie starten: Opstarten van CD, met Enter aangeven nieuwe installatie te willen starten, F8 van akkoord met voorwaarden, R van reparatie, kies met Enter de getoonde XP om te repareren, en van start gaan.
Hierbij heb je wel de XP installatie-code nodig, schrijf die dus even op, of kijk even met Keyfinder wat het zou moeten zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
NIet iedereen schrijft logsich. Dat jij precies bedoelt wat je schrijft of andersom, is hartstikke mooi. "Vergeef" mij dat ik een oer.... actie als een compleet geïnstalleerde Windowsschijf overzetten op een ander mobo als iets ongelooflijks beschouwde. Je vindt het toch niet gek dat ik zoiets niet verwacht van iemand die zelf de kennis bezit om een nieuw mobo te plaatsen?
Door jouw antwoord hierboven is het mij nu ook voor de laatste paar procenten helder ja..............

haha je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik ben zelf ook nog op ontdekking uit in het in elkaar zetten van een computer, en soms loop je tegen fouten aan.. en die vraag k dan hier.. dus zo "gek" vind k dat niet.. tot zoverre is het met mijn vorige systeem ook prima gegaan..

Zou kunnen lukken, maar vaak blijkt achteraf, dat een op een dergelijke manier herstelde installatie met een andere chipset toch kleinere of grotere problemen blijft geven

Ik voelde mij niet aangevallen, maar door de jaren heen heb ik geleerd dat mensen van zoveel verschillend pc-kennis pluimage hun vragen op evenzoveel manieren stellen, dat het niet altijd "logisch" is wat ze schrijven. Sommigen schrijven A en bedoelen dan B. Dat "noopt" soms tot wellicht voor de hand liggende vragen, waarop dan soms heel verrassende antwoorden worden gegeven.

Juist voor degenen die willen helpen is het cruciaal een 100% beeld te krijgen van het probleem. Je zal niet de eerste TS zijn, waarbij 3 pagina's met "oplsossingen" worden aangedragen waarvan uiteindelijk blijkt dat het probleem net even (cruciaal) anders lag, dan iedereen dacht.

Zou kunnen lukken, maar vaak blijkt achteraf, dat een op een dergelijke manier herstelde installatie met een andere chipset toch kleinere of grotere problemen blijft geven

Kan inderdaad wel eens problemen geven. Ik had het persoonlijk ook anders aangepakt dan TS: Niet zomaar het nieuwe moederbord installeren, maar eerst alle driversoftware van het oude moederbord deïnstalleren en standaard XP drivers benutten.

Daarna pas moederbord ombouwen en herstelinstallatie met aangepaste XP cd starten.

Tijs.

enne, Typhoonnl, kijk eens naar dit bericht van enkele minuten geleden, misschien begrijp je dan nóg beter wat ik bedoel...................
Dat is toch een voorbeeld van een goed bericht? Goede heldere probleemstelling....................

Laatst bewerkt:
enne, Typhoonnl, kijk eens naar dit bericht van enkele minuten geleden, misschien begrijp je dan nóg beter wat ik bedoel...................

:D :D Echt eentje die van mij geen support ontvangt... Wat een rommelige vraag (en het verhaal in het eerste antwoord over defragmenteren houdt ook niet echt over qua technisch gehalte)... :confused:

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan