nieuw mobo ziet hdd's niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij36

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Berichten
81
hallo allemaal vandaag een nieuw mobo gekocht de gigabyte 970a-ud3 mooi bord en alles erop en eraan wat ik graag wou hebben.nu is mijn volgende probleem dat mijn mobo maar 1 sata schijf ziet van de 3 die erin zitten?
alles staat gewoon nog orgineel in het bios niks gerommeld of geupdated,wie heef er hier ervaring met dit bord.
o ja die ene schijf die die wel ziet staat mijn windows niet op dus nu wil die ook niet opstarten en mijn dvd speler ziet ie ook niet waardoor ik dus ook niet op mijn kleinste schijf die wel herkend wordt ook geen windows opzetten?
de schijf die wel gezein wordt heb ik in alle sata aansluitingen op het bord aangesloten en wordt overal herkend,sluit ik de hd aan waar windows op staat op de plek vd hd die herkend wordt geeft ie niks aan dus herkend hem niet?
wie kan mij alsjblieft helpen pc boer is dicht en heb geen zin om weer voor de 4e keer ermee terug te gaan.
 
hoi daar de schijven zijn 2x 1 tb samsung spinpoints 7200 rpm
type hd103sj
ik heb intussen zitten gogglen en het schijnt iets te maken te hebben met firmware vd de schijven en de southbridge chip de 950 die er bij mij op zit,enig idee??
 
ok geprobeerd te updaten met die link die je gegeven hebt helaas zie ik nu alleen nog maar zwart scherm en zelfs kom ik niet in de bios want er verschijnt dus helemaal niks enig idee?
 
ok het is op 1 of andere manier toch gelukt om de firmware te updaten.
bedankt voor je hulp
 
ja allebei de samsungs worden nu herkend hoor kan dus nu weer met mijn 3 hdd werken
 
schiven wroden nu wel herkend maar 1 heeft er een beschadiging opgelopen(os schijf)en de andere werkt ook maar start regelmatig opnieuw op
wie kan mij advies geven nieuwe schijven misschien of naar pcwinkel gaan om andere schijven te eisen omdat ze niet gewaarschuwd hebben dat deze niet compatibel waren?
 
hallo allemaal nu weer een volgend probleem alles laten nakijken bij de pcwinkel daar zeiden ze nee meneer we kunnen niks vinden en alles werkt nu.Gister een ssd erbij gezet de ocz vertex3 mooi schijfje werkt perfect en lekker snel maar nu worden nog steeds mijn 2 samsungs niet herkend met een koude start, dan moet ik de stroomkabeltjse eruit trekken en weer opnieuw aansluiten en dan worden ze wel gezien en herkend en dan zegt windows dat er 2 nieuwe verwisselbare schijven aangesloten zijn en als ik dan mijn pc gewoon reset of opnieuw op laat starten via windows is er geen probleem en worden de schijven gewoon herkend en draaien ze lekker mee?
Kan dit een voedingsprobleem zijn?
De 4 schijven zitten allemaal via 1 rail uit de voeding aangesloten maar het maakt ook geen verschil als ik alleen de ssd en 1 samsung aansluit dan ziet ie ook alleen de ssd en en niet de samsung.
 
Laatst bewerkt:
@ikkeenjij36 :Zou je je berichten willen aanpassen en leestekens willen gebruiken aub;)
 
hallo allemaal ik denk dat ik weet waar het probleem zit maar nu nog de oplossing ervoor.
Het geval is dus dat mijn 2 schijven dus niet opstarten vanuit een koude boot,dus krijgen op 1 of andere manier geen stroom.
Als ik dus de stroom aansluitingen eraf en erop zet gaan ze dus wel draaien en worden ze overal herkend en draaien mooi mme in het systeem,kan dit een voeding probleem zijn?
Mijn voeding is een coolermaster 520 wat heb er een amd 4 qoure phenom2 4x3200MHZ
mijn graka is de xfx5770 ati radeon
en mijn mobo de ag970-ud3 van gigabyte.
Ook heb ik geprobeerd om op te starten zonder graka en ook dan willen de schijven niet opstarten totdat ik de stroomaansluiting af en aansluit.
Ik kan niet een andere voeding uitproberen omdat ik alleen nog een voeding heb van 300 watt en die zal het zeker niet trekken.
wachtend op een antwoord door een radeloze hobbyist
 
@ikkeenjij36

Ik heb een vergelijkbaar probleem.
Ik heb ook een ssd en 3 hdd van samsung. Bij mij werken twee van de schijven en de ssd normaal maar 1 wordt niet herkend in de bios.
Eerst was het zo dat het steeds dezelfde schijf was die het niet deed maar nu doet die het wel en een andere die het eerst wel deed doet het nu weer niet.

Zie ook : http://www.helpmij.nl/forum/showthr...end-in-de-bios?p=4243531&posted=1#post4243531

Als ik een oplossing heb gevonden laat ik het je weten, als jij dan het zelfde doet kunnen we elkaar misschien verder helpen.

Gr.

Martin
 
ok martin ik zal je op de hoogte houden vanmiddag pc weer weggebracht naar een andere pc winkel.
De eerste waar ik was zei stop die 2 hdd maar in een externe bay en dan via usb aansluiten,daarna was het waarom geen nas genomen?
Dan maar naar de andere winkel gegaan en daar namen ze hem compleet in om te kijken waar het probleem zit maar zou 2-3 werkdagen gaan duren dus ik hoop volgende week woensdag bericht te hebben waar het aan kan liggen.
Het enigste wat hun mij als eerste antwoord gaven is dat er misschien wat met mijn voeding aan de hand kan wezen,gesmolten of bolle elco's bij wijze van spreken maar ze gingen toch eerst heel mijn systeem nakijken zoals het gemaakt en ik elkaar gezet is door mij.
Ik hou je dus op de hoogte,zal waarschijnlijk volgende zaterdag zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan