Nieuw mobo

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linto
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik heb net een nieuw moederbord Asrock (ASUS) K7VT2 besteld met AMD Athlon xp 2000+ processor en 256 DDRAM.
Mijn vraag is nu: waaraan zie je of je een ATX kast hebt of niet? Kan je dat ergens zien? Anders moet ik nog een nieuw kastje bijbestellen.
En een voeding van 250 W is dat voldoende om de boel draaiende te houden, omdat ik die nog heb liggen.

Groetjes

ATX kasten

Beste Linto,

je kunt zien aan jouw kast of hij ATX is aan de maat van de kast. ATX-kasten zijn heel ruime kasten. Verder moet je, als je het nieuwe moederbord binnenkrijgt, even kijken of alle uitgangen (poorten e.d.) op dezelfde plaats zitten als waar de gaten in de kast zitten.

Je hebt een geluk, sinds ongeveer vijf jaar zijn vrijwel alle kasten ATX, dus je hoeft je vrijwel zeker niet druk te maken.

Wat betreft die voeding: je kunt hem wel gebruiken, maar dan moet je er niet teveel hardware bij moeten willen plaatsen. Ik zou je aanraden om dan toch een 300W of 350W voeding te kopen.

Groetjes en succes,
GwEEnbUg

Ja je hebt een nieuwe kast nodig een at kast is maar tot de 500 Mhz ofzo en een 250 Watt is wel erg weinig voor een AMD

Sorry

Simpelste mannier om een ATX kast te herkennen:
-Aan je voeding zit een 'dikke' kabelboom die met 1 (één) stekker op je moederbord word aangesloten
250%20BoardMainPower.jpg

ATX%20Connector.jpg

En de achterzijde er ongeveer zo uit ziet:
10.jpg

Tsja een voeding van 250 watt, ik ben bang dat je daar toch problemen mee gaat krijgen, beter is 350 of meer, maar je kan het proberen.

Hallo allemaal

Ik heb eveneens het Asrock K7VT2 mobo besteld, ik had de keuze tussen dit en ECS K7S5A LAN.
Naar mijn bescheiden mening heb ik hiermee toch de beste keuze gemaakt?

Groeten

Thx Maestro12,
Als uw aanwijzingen juist zijn, dan heb ik inderdaad een ATX kast en moet ik me daar geen zorgen over maken.
En ik zal eerst eens proberen met mijn voeding van 250 watt, ik zal wel rap genoeg merken of dat voldoende is of niet.

en om echt intelligent te doen, ik heb mijn voeding er eens uitgehaald, en rara... wat stond daar??? ATX :o

Laatst bewerkt:
Het hele boeltje is geïnstalleerd, en wat een luxe, zeker als je van een pentium 2 komt. Momenteel draait alles nog op 250 W (heeft gisteren al een hele tijd staan draaien) en geen storingen of dergelijke. Ik heb enkel nog een probleem met de ledjes op het frontpaneel die niet willen branden (power en HD). Kabels zijn aangesloten volgens de handleiding.
Die ledjes is nu niet direct mijn grootste zorg, maar als er iemand een goede raad kan geven, laat maar komen dan. (Ik ben er zelf nog niet echt mee bezig geweest, misschien gewoon een omwisseling van + en -, moet ik nog testen)

Groetjes

die stekkertjes voor de lampjes gewoon 180 graden draaien, doen ze het wel.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan