Nieuw moederboard en cpu en pc start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelie.G

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Wie helpt me, want ik word er radeloos van! Heb een Asus P4V800-X moederboard met een Celeron 2.66 ghz cpu geinstalleerd, maar hij laat bij het opstarten het Asus scherm zien, dan heel snel de controle van schijven en cdrom enzo en geheugen en dat is allemaal ok. Wordt ook in de bios netjes herkend, maar dan begint ie met dat RAID, scanning devices en dan begint ie weer opnieuw. en dat blijft ie doen, wat ik ook instel in de bios of probeer. Ik heb een Maxtor hd, 120 GB gewoon op de IDE. Ik wil dus niks met dat Raid of sata gedoe, maar er is geen mogelijkheid dat uit te schakelen. Denk dat ie daar over struikelt.
al 3 keer het hele boekje gelezen en ook de manual op de cdrom bekeken, maar nergens iets over het uitschakelen ervan.
In die RAID bios kan ik, maar kan er niets doen. Zou met pijltoetsen, F1 en Enter moeten kunnen werken, maar niks reageert.

HELP

Hoi,

Staat er niets in het bios ergens met de naam onboard phericles of zoiets, daar staat meestal ook onboard raid aan en uitschakelen bij en tevens staat daar ook een gedeelte van de onboard netwerk, en geluidskaart als die er in zit.

Zo heb ik hem uitgezet.

Groetjes, Dj Viper

nee daar zitten de volgende opties:
serial port1 adress
parallel port adress
ecp mode dma channel
paralel port irq
onboard game/midi port

ik ga kijken of xp opnieuw installeren werkt... heb nu wel eindelijk kunnen booten met de xp cdrom.
das al iets:)

Hoi,

Vreemd dat dat er niet bij staat.

Ik wacht af... Wie weet helpt het..

Groetjes, Dj Viper

Nou, het heeft geholpen. Xp is opnieuw geinstalleerd.
Die RAID zeurt bij het opstarten nog wel maar gaat uiteindelijk wel gewoon verder opstarten.
Dus de gouden tip hoe en waar ik dit uitschakel is altijd welkom. Bedankt voor het meedenken!:thumb:

Hoi,

Das mooi dat het geholpen heeft.. Maar heb het idee dat het toch ergens in de bios uitgezet kan worden..

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan