Nieuw moederboard waar opletten ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
434
Hallo

Morgen krijg ik mijn nieuwe moederboard, het word de eerste keer dat ik een nieuw mobo plaats met en bestaande SSD (C) schijf + programma's geinstalleerd op de D schijf. Kan ik zonder probleem het mobo plaatsen SATA kabels plaatsen en draaien met die hap ??

Moederbord : : Gigabyte GA-Z68AP-D3
Processor : Intel Core i5 2500K Boxed
Videokaart: Gigabyte GV-N550OC-1GI
Geheugen : Kingston HyperX Dual Channel 8GB (KHX1600C9D3K2/8GX)
SSD Schijf C : OCZ Vertex 2 E SATA II 2.5" SSD 120GB
D Schijf : Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB
 
Heb je alleen het bord vervangen en is windows al geinstalleerd op C:/ ?
 
Reactie

wc2wc

Ik heb nog niks vervangen want ik krijg de onderdelen morgen binnen.
Maar Windows 7 staat op de C schijf maar Office en Photoshop etc. staan op de D schijf geinstalleerd.
 
Zal niet gaan werken,jongen.
Als je een nieuw moederbord in je pc plaatst,zal je ook windows opnieuw moeten installeren.
Er zitten verschillende apparaten op je moederbord die (andere)drivers nodig hebben.
 
Je kunt niet zo maar een oude installatie die op een ssd/hdd staat op een nieuw systeem aansluiten en draaien
Wat was je oude moederbord en processor ?
Als het enigzins overeenkomt kun je dat wel proberen ; anders zou ik alles herinstalleren
 
Niet noodzakelijk.

Heb al twee moederborden en 3 verschillende videokaarten gehad in mijn setup en windows 7 gaat daar robuust mee om. Heb je echter een OEM versie van windows dan verwacht ik meer problemen. Je license van windows is gebonden aan het moederbord. Moederbord vervangen, nieuwe windows 7 kopen. Echter heb ik zelf gemerkt dat als je niet herinstalleerd, maar dezelfde windows gebruikt dat je vaak wel kan heractiveren.

Ik zou eerst gewoon proberen, mocht het echt niet lukken is herinstaleren altijd nog een optie
 
Reactie

wampier

Ik werk met een :evil:legale versie van Hunter, eerlijk gezegd verwacht ik ook niet zoveel problemen, misschien wel met de programma's die op de D schijf staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan