Nieuw moederbord defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TJansen

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Ik heb zelf een systeem samengesteld en gisteren de onderdelen ontvangen. Ik ben begonnen met het monteren van alle onderdelen, maar nadat ik alles gemonteerd heb en de pc voor het eerst wilde aanzetten gebeurde er werkelijk niets. Het lampje op het moederbord brand (standby) wel, verder gaan er geen fans draaien, geen piepjes.

Ik heb een andere (zeker werkende) voeding geprobeerd, maar die geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb alle apparaten behalve het moederbord en processor losgekoppeld: geen resultaat
De power buttons etc zijn ook zeker goed aangesloten.

Hier mijn systeem:
Mobo: Asus P5B iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH
Processor: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz FSB1066 4MB Box
Voeding: Cooler Master Powersupply Realpower 550W SLI
Videokaart:Club3D Videokaart PCI-e GeForce 7600 Passive 512MB DDR2 DVI/TV
Harde schijf: Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500KS
Geheugen: Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0

Ik denk zelf dat het moederbord defect is, maar misschien hebben jullie nog een idee?
Alvast bedankt!

Ik heb de shop (4launch) gemaild toen ik mijn systeem had samengesteld of alles bij elkaar paste etc, die zeiden niet dat ik deze nodig had. Ik heb deze dus niet gebruikt...

(bij montage van ander moederbord (ook asus) tijdje terug ook niet en die werkt werl)

Mijn kast is: Recom Midi Tower Backdraft ATX No PSU (zwart)

Logisch dat de leverancier dit niet gemeld heeft, afstandsbusjes moeten gewoon altijd standaard onder het moederbord gemonteerd worden. Doe je dat niet, dan is de kans op kortsluiting en beschadiging van de diverse componenten levensgroot aanwezig

Dus mijn moederbord is vast en zeker overleden, of kan ik alsnog deze afstandbusjes tussen het moederbord en de 'ringetjes' waar ik het moederbord vastschroef monteren? Deze kan je gewoon overal bij een pc winkel aanschaffen? en wat voor maat moeten deze hebben

Dit is dus gewoon een domme fout, die ik waarschijnlijk nooit meer vergeet :o

Of je moederbord en/of andere onderdelen kapot zijn, is niet 100% zeker, er is alleen een kans. Dit kun je alleen maar uitvinden door alles uit te bouwen en opnieuw in te bouwen MET de afstandsbusjes, die geleverd zijn bij je moederbord.

En dan bidden en hopen, er is best kans dat alles nog werkt, maar het kan ook minder goed aflopen...

Succes

die afstandbusjes zaten niet bij mijn moederbord, vandaar dat ik deze niet gemonteerd heb

Vaak doet zo'n bord het nog wel hoor.

Het was toch een bestaande kast waar het oude mobo uitgehaald is? dan zitten die dingen er toch gewoon nog in?

Laatst bewerkt:
Nee ook de kast was nieuw (compleet nieuw systeem) maar ik zal het thuis eens proberen... Het gaat er dus om dat er tussen het mobo en de kast/vastschroef punten een zo'n afstandbusje komt. Deze zijn in een beetje pc winkel gewoon te koop? of kan ik ook iets anders daarvoor gebruiken?

Die zitten, normaal gesproken, gewoon bij de kast, maar een beetje PC winkel heeft die dingen in overvloed liggen, het zijn zeskante draadbusjes met een buiten en binnentap.

Vaag die zaten dus niet bij mijn kast en/of moederbord. Maar ik ga het vanavond eens proberen, in ieder geval alvast bedankt voor de hulp allemaal!

Spacers zitten volgens mij altijd bij de kast en niet bij een moederbord...

Ik heb gisteravond eens goed gekeken en in mijn zakje vol schroefjes zaten inderdaad afstandbusjes...:o Ik heb ze gemonteerd en de pc aangezet... en ja hoor hij had voeding... Er kwam alleen een melding : overclocking failed, maar omdat het een nieuw systeem is moet ik waarschijnlijk alle settings in de bios even nalopen? Ik vergeet nooit meer de afstandbusjes!:)

de afstand bussen zitten altijd gemonteerd of in een zakje bij de kast .
en ja heb je wel de 4 polige atx stekker op het bord geprikt .
en als het bord echt dood is .
garantie proberen te halen .

Ik heb de bios settings doorlopen en windows is geinstalleerd. Bedankt voor alle hulp/tips!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan